PS5 zaskoczy mocą? Digital Foundry zdradza nowe szczegóły PlayStation 5
Sony za kilka tygodni powinno ujawnić nowe szczegóły PS5, ale redakcja Digital Foundry otrzymała dodatkowe konkrety dotyczące wcześniej ujawnionych informacji. Specjaliści uważają, że PlayStation 5 może zapewnić dużą wydajność dzięki dobrym decyzjom inżynierów japońskiego producenta.
Sony na pierwszym pokazie PS5 ujawniło sporo szczegółów dotyczących platformy, ale nadal firma nie zdradziła kilku dodatkowych informacji. Digital Foundry otrzymało szansę zagłębienia się w możliwości konsoli i dziennikarze przedstawiają ciekawe wnioski.
Moc PS5 zaskoczy?
Na papierze specyfikacja PS5 jest słabsza od możliwości Xboksa Series X, ale Mark Cerny podczas pierwszej prezentacji PlayStation 5 podkreślał, że firma wykorzystała szereg technologii, dzięki którym urządzenie ma zapewnić oczekiwaną wydajność.
Teraz Digital Foundry mogło zapoznać się ze szczegółami platformy i dziennikarze potwierdzają ważny element PS5 – niezależnie od sytuacji na ekranie i tego gdzie się znajdujemy, częstotliwość GPU i CPU PlayStation 5 ma być taka sama. Układ nie zwraca uwagi na temperaturę otoczenia, co pozwoli deweloperom na stałe korzystanie z odpowiedniej mocy – nie pojawią się spadki wydajności CPU/GPU spowodowane temperaturą, które negatywnie wpływają na rozgrywkę.
Sony zadbało o brak jakiegokolwiek opóźnienia w dostarczaniu mocy, by deweloperzy nie musieli radzić sobie z sekundowym lub nawet kilku minutowym „dławieniem się” systemu – problem jest znany deweloperom na aktualnej generacji.
Digital Foundry potwierdza także jedną z najważniejszych informacji – wiele na to wskazuje, że PS5 może zapewnić jednocześnie maksymalną wydajność CPU i GPU:
„Jednym z największych pytań dotyczących zwiększenia mocy było - czy PlayStation 5 jest w stanie obsługiwać zarówno CPU, jak i GPU na swoich granicach? Wielu spekulowało, że nie będzie to możliwe, ale wydaje się, że deweloperzy nie będą zmuszeni do dokonania wyboru, ponieważ konsola będzie "potencjalnie" zdolna do pracy zarówno z CPU, jak i GPU na swoich granicach 3,5 GHz i 2,23 GHz.”
Dziennikarze podkreślają, że PS5 posiada „wystarczająco dużo mocy”, by CPU i GPU mogły pracować przy swoich limitach. Jednocześnie system korzysta z technologii AMD SmartShift, dzięki której wydajność jest dynamicznie przesuwana i jeśli przykładowo gra nie potrzebuje wyciągnąć pełni z CPU, to GPU może otrzymać odpowiedniego boosta.
Digital Foundry podkreśla jednocześnie, że jesteśmy świadkami dość zaskakującej sytuacji, ponieważ przed premierą PS4 już widzieliśmy pierwszą grę (Killzone: Shadow Fall), a samo Sony chętniej chwaliło się możliwościami konsoli, ale w przypadku PS5 nadal musimy zaczekać na najważniejsze – pokazy gier.
Sprawdźcie kolejne informacje: