Netflix jest wart więcej niż Disney. Korporacja Myszki Miki traci 30 mln dolarów każdego dnia
Globalny kryzys wywiera negatywny wpływ niemal na każdą branżę. Chroniące przed kolejnymi zarażeniami pozostanie w domy sprawia, że ludzie coraz śmielej sięgają po platformy streamingowe. Szefowie platformy Netflix nie mogą narzekać na panującą sytuację, ponieważ ich korporacja jest już warta więcej niż Disney.
Streamingowy gigant systematycznie rośnie w siłę, podczas gdy jego rywal odpowiedzialny za takie marki jak Marvel, Lucasfilm, 20th Century czy Pixar mierzy się z wieloma wyzwaniami. Obecna sytuacja przyczynia się do sukcesu platformy: Netflix pod względem ceny akcji i ogólnej wartości opartej na akcjach przegonił na amerykańskiej giełdzie Disney.
Platforma odpowiedzialna za serial „Wiedźmin” osiągnęła wycenę na poziomie 187,3 mld dolarów, natomiast Disney jest wyceniony na 186,6 mld dolarów. Jon Erlichman z BNN Bloomberg celnie zauważył, że jeszcze we wrześniu byliśmy świadkami przepaści pomiędzy korporacjami – różnica w wycenie wynosiła zawrotne 140 mld dolarów.
Netflix wciąż zyskuje na wartości. Choć streamingowy gigant mierzy się obecnie z trudnościami w tworzeniu nowych produkcji, ogromna baza już wcześniej przygotowanych filmów, seriali i dokumentów zapewnia stały dostęp widzów do kolejnych nowości. 21 kwietnia możemy liczyć na oficjalne zestawienie zysków, jednak zgodnie z wcześniejszymi prognozami, Netflix w ostatnich miesiącach miał zyskać 7 mln nowych abonentów. W rzeczywistości rezultat może być jeszcze lepszy.
Analityk Hal Vogel w rozmowie z The New York Time podkreślił, że Disney każdego dnia traci przynajmniej 30 mln dolarów. Bob Iger mierzy się z dużymi problemami, które wpłynęły na podjęcie przez pełniącego obowiązki CEO decyzji o zrezygnowaniu z pobierania pensji, a inni dyrektorzy korporacji Myszki Miki mają obniżone wynagrodzenia. Pomimo wszelkich zastosowanych zmian, kryzys dosięgnął również giganta filmowego: zwolniono około 43 000 pracowników z Walt Disney World Resort na Florydzie.
Netflix jednak nie trwa w stagnacji i idzie za ciosem. Po dobrej kwietniowej ofercie, platforma zaprezentowała już zwiastun „The Eddy”, który może okazać się obiecującą propozycją na przyszły miesiąc.