Xbox Series X zaskoczył Sony. PS5 skorzysta z mocy swoich zespołów – były deweloper Sony o nowej generacji
Microsoft na przestrzeni czterech miesięcy ujawnił pełną specyfikację Xboksa Series X, przedstawił technologię, a nawet pokazał gry. Nie ulega wątpliwości, że korporacja jest pewna nowej konsoli, a jej cechy niezwykle dokładnie opisał Chris Grannell, który wychwala sprzęt amerykańskiego giganta.
Już wczoraj informowaliśmy o wypowiedziach Chrisa Grannella, który podczas jednego z podcastów opowiadał o konsolach nowej generacji. Deweloper ma ogromne doświadczenie w tworzeniu wysokobudżetowych tytułów, gdyż spędził 14 lat w Sony, pracując przy takich tytułach jak Killzone 2 czy WipEout.
Już w wypowiedzi udostępnianej wczoraj, Chris Grannell dostrzegł różnice w ray tracingu obu next-genów. Twórca podkreślił także, że PS5 nie jest złą konsolą, jednak to Microsoft wykonał solidniejszą pracę:
„PS5 nie jest złą konsolą, to absolutna bestia, ale jest to po prostu sprzęt, który pod wieloma względami jest wolniejszy niż ten, który zaprezentował Microsoft.”
„Nie ma wątpliwości, że zostali zaskoczeni [Sony- red.]. Nie ma wątpliwości, że Microsoft pracował trochę bliżej z AMD nad niektórymi technologiami.”
Zdaniem Grannella adekwatnie sytuację związaną z nową generacją podsumowuje reakcja Phila Spencera na pokaz PS5. Szef marki Xbox niejednokrotnie podkreśla pewność odnośnie możliwości next-gena i w swoim czasie wspomniał o „planie”, dzięki któremu Microsoft może wygrać z konkurencją.
„Jestem pewien, że to wywoła poruszenie u wielu ludzi, ale Microsoft i Xbox mają zaufanie do tego, co razem stworzyli, wystarczyło zobaczyć, jak Phil [Spencer] mówił o ujawnieniu PS5 i wiedział, że dokonali właściwych wyborów."
Deweloper napomknął jednocześnie o debiucie PS3, który miał miejsce po wielkim sukcesie Sony. Zdaniem twórcy japońska firma mogła ponownie osiąść na laurach:
„Sądzę, że Sony trochę spoczęło na laurach. Mają tak ogromny udział w rynku, są liderami i dopuścili do sytuacji podobnej jak z PS3 – to właśnie słyszałem. Nie jest tak źle, jeśli chodzi o sprzęt, komplikacje i tym podobne względy, ale trochę nie docenili tego, co Xbox planował zrobić, jeśli chodzi o narrację dotyczącą mocy.”
Nie oznacza to jednak, że PS5 będzie mieć problemy. Sony od debiutu zapewni mocne tytuły first-party stworzone przez SIE Worldwide Studios. Japońska korporacja skorzysta z pracy swoich zespołów, które od samego początku będą nieco lepiej i szybciej wykorzystywać możliwości next-gena. Z czasem twórcy third-party również dobrze okiełznają najnowszą technologię.