Cyberpunk 2077 z prognozą ogromnej sprzedaży w 2020 roku. Gra może pobić wynik hitu Rockstar

Gry
2204V
Cyberpunk 2077 z prognozą ogromnej sprzedaży w 2020 roku. Gra może pobić wynik hitu Rockstar
Iza Łęcka | 05.05.2020, 12:17

Za 135 dni odbędzie się premiera Cyberpunka 2077 - choć jeszcze trochę będziemy musieli poczekać na rozbudowaną kampanię promocyjną, analitycy już teraz są przekonani, że CD Projekt RED po raz kolejny odniesie sukces. W zasięgu jest nawet pobicie wyniku uzyskanego przez Red Dead Redemption 2.

CD Projekt jest przekonany o jakości i nadchodzącym sukcesie Cyberpunka 2077. Michał Kiciński nie szczędził produkcji wielu superlatywów, podkreślając swoje przekonanie, że gra „spełnia wszystkie warunki niezbędne do odniesienia wielkiego sukcesu”.

Dalsza część tekstu pod wideo

W podobnym tonie o grze CD Projekt RED wypowiedział się Kacper Koproń, analityk Trigon DM, który jest poinformował, że Polacy mogą osiągnąć nawet lepszy rezultat od Red Dead Redemption 2. Co prawda, za Cyberpunkiem przemawia termin premiery i platformy (dodatkowy miesiąc oraz wersja na PC), ale i tak mamy tutaj do czynienia ze sporym osiągnięciem:

„Wydaje się, że konsens w zakresie oczekiwań sprzedażowych mieści się w przedziale 20-25 mln egzemplarzy gry w tym roku. Według moich szacunków gra „Red Dead Redemption 2”, z którą pod wieloma względami porównywany jest „Cyberpunk 2077”, od października 2018 r. sprzedała się w liczbie około 24 mln sztuk tylko na konsole. To poziom referencyjny. Teraz mamy więcej konsol, a dodatkowo spodziewam się sporej sprzedaży wersji na PC, więc podstawy do dużych oczekiwań na pewno są.”

Kluczowym momentem dla CD Projekt RED będzie publikacja najświeższych opinii, które zostaną opublikowane po zniesieniu pierwszego embarga (po pierwszych playtestach):

„Sprawdzam” padnie po raz pierwszy po zniesieniu embarga na recenzje z prezentacji „hands on”. Po pierwszym weekendzie od premiery, spodziewam się publikacji raportu sprzedażowego — tak jak robią to spółki zagraniczne w przypadku dużych tytułów 97,5 z segmentu AAA”

Trudno nie zgodzić się, że cały świat wyczekuje na Cyberpunka 2077, jednak sprzedaż na poziomie 25 mln sztuk w zaledwie kilka miesięcy stoi nieco pod znakiem zapytania. Wierzę, że Polacy mogą to osiągnąć: skala projektu, tematyka, gameplay, zastosowane rozwiązania i promocja będą czynnikami nakręcającymi sprzedaż. Musimy jednak pamiętać, że pod koniec roku zadebiutuje wiele innych hitów AAA, a na rynku pojawią się next-geny, które również będą kusić pozycjami stworzonymi specjalnie dla nowych platform.

Pierwsze next-genowe gry zobaczymy już w tym tygodniu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://www.pb.pl/cyberpunk-nie-moze-spudlowac-990004

Komentarze (80)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper