Xbox Series X z „tysiącami gier na start”. To „najbardziej wydajna i kompatybilna konsola nowej generacji”

Gry
2910V
Xbox Series X z „tysiącami gier na start”. To „najbardziej wydajna i kompatybilna konsola nowej generacji”
Wojciech Gruszczyk | 28.05.2020, 15:12

Microsoft ponownie przybliża graczom Xboksa Series X. Firma podkreśla, że next-gen z Ameryki to „najbardziej wydajna i kompatybilna konsola nowej generacji”, która od premiery otrzyma dostęp do tysięcy gier. Wiele produkcji zostanie odpowiednio ulepszonych.

Xbox Series X pozwoli graczom „zachować dziedzictwo w grach”. Jason Ronald w specjalnej wiadomości podkreślił, że jego zespół od początku miał za zadanie zapewnienie graczom „najlepsze wersje gier z czterech generacji”.

Dalsza część tekstu pod wideo

„Naszym celem zawsze było umożliwienie graczom granie w najlepsze wersje gier z czterech generacji Xboksa podczas premiery Xboksa Series X. Te zasady były dla nas kluczowe od pierwszego dnia i wpłynęły na wiele naszych decyzji projektowych, gdy rozpoczynaliśmy naszą podróż w kierunku stworzenia najpotężniejszej i najbardziej kompatybilnej konsoli w historii.”

Microsoft lata temu rozpoczął rozwijanie Wstecznej Kompatybilności, która została rozbudowana na nowej generacji. Amerykanie podkreślają, że stworzenie nowej platformy oferującej pełną WK było wymagające, ponieważ producent musiał od podstaw myśleć o zapewnieniu jak najlepszych wrażeń.

Xbox Series X jest już w domach deweloperów Microsoftu, którzy potwierdzają, że Wsteczna Kompatybilność działa perfekcyjnie:

„Ponad 100.000 godzin testów rozgrywki zostało już zakończonych, dzięki czemu już dziś na Xboksie X można grać w tysiące gier, od największych hitów blockbusterów po kultowe klasyki i ulubione gry fanów. Wielu z nas w zespole Xbox gra na Xbox Series X codziennie jako nasza podstawowa konsola, a przełączanie między generacjami odbywa się płynnie.”

Xbox Series X będzie wybitnie potężny! Microsoft podał liczbę teraflopów i konkrety nowej generacji

Xbox Series X zapewni jeszcze lepsze wrażenia

Microsoft zaznacza, że gracze mają nie tylko grać we wszystkie swoje gry, ale otrzymają najlepsze wrażenia.

„Gry ze Wstecznej Kompatybilności działają natywnie na sprzęcie Xbox Series X, pracując z pełną mocą CPU, GPU i SSD.”

Firma nie wykorzystuje żadnych tricków, a po prostu dzięki pracy nad Wsteczną Kompatybilnością od lat, każda produkcja wykorzysta pełną moc Xboksa Series X:

„Oznacza to, że wszystkie tytuły działają z maksymalną wydajnością, do jakiej zostały pierwotnie zaprojektowane, wielokrotnie wyższą niż w grach widzianych na ich oryginalnej platformie startowej, co skutkuje wyższą i bardziej stabilną częstotliwością generowania klatek i renderingu w maksymalnej rozdzielczości i jakości wizualnej.'

Gracze poczują i zobaczą nową jakość starszych produkcji, a dzięki nowoczesnemu dyskowi SSD oraz architekturze Xbox Velocity doświadczymy jeszcze bardziej skróconych czasów ładowania. To jednak nie koniec, inżynierowie opracowali specjalną technologię, która doda HDR do klasycznych gier!

„We współpracy z Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X dostarcza nową, innowacyjną technikę rekonstrukcji HDR, która umożliwia platformie automatyczne dodawanie obsługi HDR do gier. Ponieważ technika ta jest obsługiwana przez samą platformę, pozwala nam ona na włączenie obsługi HDR bez wpływu na wydajność gry, a także możemy ją zastosować w grach na Xboksa 360 i oryginalnych tytułach Xbox opracowanych prawie 20 lat temu, na długo przed pojawieniem się HDR.”

Xbox Series X będzie wybitnie potężny! Microsoft podał liczbę teraflopów i konkrety nowej generacji

Gracze otrzymają także możliwość korzystania z opcji Quick Resume, więc również bez problemu będziemy przeskakiwać pomiędzy grami. Microsoft zaznacza, że specjalny zespół zapewnił nowe, innowacyjne techniki, by produkcje działały z licznymi ulepszeniami – nie tylko w sferze wizualnej, ale również pod względem płynności animacji.

Gry działające w 30 klatkach na sekundę będą mogły śmigać w 60 fps, a te oferujące rozgrywkę w 60 fps mogą zapewnić zabawę nawet w 120 klatkach.

"Zespół ds. kompatybilności wymyślił zupełnie nowe techniki, które umożliwiają uruchamianie jeszcze większej liczby gier w wyższej rozdzielczości i jakości obrazu, przy jednoczesnym poszanowaniu intencji artystycznych i wizji twórców. Tworzymy również zupełnie nowe rodzaje innowacji, w tym możliwość podwojenia liczby klatek na sekundę w wybranym zestawie tytułów z 30 do 60 klatek na sekundę lub 60 do 120 klatek na sekundę."

Jak widać Microsoft nie zwalnia i ponownie (podobnie jak w przypadku specyfikacji) chętnie przedstawia informacje na blogu. Teraz pozostaje tylko czekać na podanie kolejnych konkretów dotyczących nowych wystąpień w ramach Xbox 20/20.

Źródło: https://news.xbox.com/en-us/2020/05/28/xbox-series-x-next-generation-backward-compatibility/

Komentarze (120)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper