Outriders w szczegółach. Gameplay pokazuje nowe IP rozwijane przez People Can Fly
Na właśnie zakończonej prezentacji People Can Fly nie brakowało konkretnego mięsa dotyczącego Outriders. Twórcy z Polski szykują wielką produkcję, która może okazać się dobrą opcją dla fanów gatunku, a najnowszy gameplay powinien zachęcić do tytułu.
People Can Fly od lat pracowało nad tajnym IP, ale na szczęście studio rozpoczęło już kampanię marketingową. Wcześniej prezentowaliśmy swoje wrażenia oraz gameplay, a teraz mieliśmy okazję spojrzeć na pierwszy materiał z całej serii przygotowującej graczy na premierę. Twórcy potwierdzili, że przez następne miesiące będą systematycznie odsłaniać kolejne elementy gry.
Outriders zaprowadzi graczy do wielkiego świata
Na dobry początek relacji otrzymaliśmy szczegóły dotyczące świata gry. Twórcy postanowili przedstawić konkrety dotyczące Pierwszego Miasta, który odegrał istotną rolę w całym świecie. Poznaliśmy także pierwszego przeciwnika – bestie ewoluowały przez wybuch reaktora.
W trakcie rozgrywki Outriders wygląda ciekawie, ponieważ wyraźnie deweloperzy wykorzystują kilka ciekawych mechanik znanych z innych looter shooterów, ale potrafią wszystko ubrać we własne elementy. Na materiale zobaczyliśmy, jak Nova walczy z dużą grupą bestii – bohaterka chętnie korzystała z potężnych mocy, by szybko pozbyć się przeciwników. W trakcie walki będziemy mieszać broń palną ze zdolnościami, by móc jak najefektowniej poradzić sobie z napotkanymi oponentami.
Deweloperzy pozwolą nam na dokładną personalizację ekranu, więc bez problemu usuniemy niepotrzebne elementy lub ustawimy ikony w taki sposób, by móc skupić się wyłącznie na czerpaniu przyjemności z rozgrywki.
W Outriders znajdziemy „poziomy świata”, dzięki którym stale będziemy mierzyć się z przeciwnikami na odpowiednim poziomie, ale możemy także liczyć na dobre przedmioty. Podczas śmierci stracimy część poziomu świata i dzięki temu nigdy nie dostaniemy się na zbyt duży „World Tier”. Poziom trudności będzie także dostosowywany do liczby graczy na serwerze.
Poznajcie Trickstera jedną z klas w Outriders
Studio pozwoliło także szczegółowo poznać pierwszą postać. Trickster (Manipulant) może zajmować się atakiem lub dzięki zdolnościom zamieni się w typowego tanka, ale warto zwrócić uwagę na jego możliwości spowalniania przeciwników. Trickster leczy się przez atakowanie wrogów z bliska.
Każda klasa oferuje osiem mocy – Trickster posiada między innymi specjalne cięcie temporalne, które nie tylko spowalnia przeciwników, ale również zadaje duże obrażenia. Twórcy pozwolą nam łączyć umiejętności, tak by wydobyć pełną moc postaci. Bohater może także skorzystać ze specjalnego klona – gdy znajdziemy się w złym miejscu, bez problemu wrócimy do lokacji, gdzie znajduje się nasz „cień”. Ciekawie wygląda także skorupa spowolnienia, dzięki której ominiemy nawet pociski. Manipulant otrzymał także efektowny teleport, dzięki któremu zaskoczymy przeciwników.
Bohaterowie otrzymają rozbudowane drzewka umiejętności, które pozwolą kształtować herosa według własnych oczekiwań. Standardowo rozwój będzie wymagał poświęceń, więc jeśli zainwestujemy w wybrane skille, to stracimy dostęp do kolejnych.
Outriders nie jest „grą jako usługa” i w dniu premiery otrzymamy pełną zawartość. W lutym zobaczyliśmy wstępną wersję produkcji, a od tego czasu zespół stale pracuje nad ulepszeniem każdego elementu pozycji. Tytuł nie posiada jakichkolwiek mikrotransakcji i deweloperzy nie skorzystają z zabezpieczania Denuvo.
Aktualnie zobaczyliśmy zaledwie wstęp do pozycji. Najlepsze wciąż przed nami.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Outriders.