PS5 wpłynęło na budowę Unreal Engine 5. Silnik został przeprojektowany, by wykorzystać atut PlayStation 5
Unreal Engine 5 nie bez powodu został zaprezentowany za pomocą materiału nagranego z PS5. Epic Games podczas projektowania swojego silnika chciało wykorzystać jeden z największych atutów PlayStation 5 i zdecydowano się nawet na przeprojektowanie UE5, by urządzenie jak najlepiej współgrało z technologią.
Epic Games potwierdziło wcześniej dużą współpracę z Sony, ale w zasadzie dopiero teraz otrzymaliśmy konkretną wiadomość, która może faktycznie zainteresować graczy. Nick Penwarden potwierdził w rozmowie z VG247 ciekawą informację: Unreal Engine 5 został specjalnie dostosowany do PS5.
Wiceprezes ds. inżynieryjnych firmy Epic Games postanowił podkreślić, że jego zespół chciał wykorzystać superszybki SSD stworzony na zlecenie Sony i z tego powodu zdecydowano się na przeprojektowanie silnika:
„PlayStation 5 zapewnia ogromny skok zarówno pod względem wydajności obliczeniowej, jak i graficznej, ale jego architektura pamięci jest również naprawdę wyjątkowa. Możliwość przesyłania strumieniowego treści z ekstremalną prędkością umożliwia programistom tworzenie gęstszych i bardziej szczegółowych środowisk, zmieniając nasze podejście do przesyłania zawartości. Jest to tak imponujące, że przepisaliśmy nasze podstawowe podsystemy I/O dla Unreal Engine z myślą o PlayStation 5.”
Jest to naprawdę ciekawa sprawa, ponieważ deweloperzy korzystający z Unreal Engine 5 będą mogli mieć pewność, że w pełni wykorzystają technologię zaproponowaną przez Sony. Taka współpraca na pewno pomoże twórcom gier.
Jak wiadomo pierwszy pokaz Unreal Engine 5 został nagrany właśnie za pomocą PS5, jednak od tego czasu czekamy na konkretne materiały i szczegóły dotyczące konsoli Sony.