Resident Evil Village trafi tylko na PS5 i Xbox Series X. Aktualna generacja ograniczała deweloperów
Jeszcze kilka tygodni temu pojawiały się plotki, według których Resident Evil Village będzie dostępny nie tylko na next-genach. Capcom ujawnił pozycję zmierzającą wyłącznie na PS5 i Xboksa Series X - w swoich ostatnich wpisach AestheticGamer wyjaśnia, dlaczego nie usłyszeliśmy o edycji na PS4 i Xboksa One.
Capcom dotychczas ujawnił zaledwie jeden zwiastun Resident Evil Village, który jednak potwierdził pojawiające się wcześniej doniesienia. AestheticGamer szczegółowo opisał pewne aspekty gry, by w późniejszym czasie część konkretów udostępnili ambasadorzy.
AestheticGamer, który jako pierwszy wspominał o wiosce i wilkołakach, do niedawna informował, że gra trafi na dwie generacje. Obecna sytuacja wymaga jednak pewnych wyjaśnień, o które informator się pokusił. Jego zdaniem Resident Evil Village jeszcze do niedawna było opracowywane na PlayStation 5, PlayStation 4, Xboksa Series X oraz Xboksa One.
Deweloperzy Capcomu musieli się zmierzyć z dużymi problemami związanymi z ograniczeniami PlayStation 4 i Xboksa One. W założeniach twórców jest przedstawienie rozległej wioski, w której nie natrafimy na zbyt wiele ekranów wczytywania, dlatego też możliwości sprzętów aktualnej generacji rodziły pewne trudności. Japończycy zdecydowali się zrezygnować ze wsparcia PS4 i Xboksa One, teraz zajmując się ulepszeniem oprawy dla całego Resident Evil Village.
(2/3) load times because the game has you travelling through most of the Village and had a lot of load zones. Because there's a bigger focus on exploration this would lead to the last-gen console versions having notable issues, and it was holding back how pretty they could make
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 13, 2020
(3/3) certain scenes. So they decided to drop the last-gen versions of the game to make it so the game had no loading at all (not limited by last gen hardware) and push the graphic overhaul further without the limitations of last-gen tech in mind.
— AestheticGamer aka Dusk Golem (@AestheticGamer1) June 13, 2020
Decyzja Capcomu nieco zaskakuje: rezygnując ze wsparcia dla PS4 i Xboksa One znacząco ograniczono liczbę potencjalnych klientów, którzy już w dniu premiery poznają nową historię. Postawienie na next-geny daje jednak możliwości znaczącego ulepszenia Resident Evil Village. Studio ma jeszcze kilka miesięcy, by poprawić oprawę i wykorzystać potencjał nadciągających konsol.