PS5 z pierwszym pokazem ray tracingu. Na Future of Gaming ujawniano 6 gier wykorzystujących technologię
Na Future of Gaming zobaczyliśmy nie tylko pierwsze gry z PS5. Był to jednocześnie pierwszy pokaz ray tracingu na PlayStation 5 i podczas wydarzenia japońskiej korporacji aż 6 gier oferowało wsparcie nowej technologii. Z RT korzystają nie tylko deweloperzy first-party.
Jeszcze kilka lat temu mogliśmy jedynie marzyć o ray tracingu na konsolach, ale Sony oraz Microsoft chcą zapewnić śledzenie promieni w czasie rzeczywistym w grach na PlayStation 5 i Xboksie Series X. Wszystko jest możliwe dzięki wykorzystaniu sprzętowego RT – obie konsole posiadają dedykowane podzespoły, które mają dbać o upiększenie gier.
Na Future of Gaming zobaczyliśmy wiele ciekawych gier i aż sześć otrzymało wsparcie ray tracingu: Ratchet & Clank: Rift Apart, Spider-Man: Miles Morales, Pragmata, Demon's Souls, Gran Turismo 7 oraz Stray.
Wszystkie tytuły postanowił sprawdzić brytyjski Eurogamer i pierwsze opinie dotyczące RT na PS5 są bardzo pozytywne. W Gran Turismo 7 karoseria wszystkich samochodów prezentuje odpowiednie odbicia, a nawet pojazd gracza jest zaprezentowany na autach przeciwników (sprawdźcie ostatnie porównanie grafiki GT7). Twórcy z Japonii wyraźnie chcą zaoferować jak najlepszy efekt RT bez nadmiernego wykorzystania zasobów sprzętowych ray tracingu. Insomniac Games informowało, że RT został zastosowany na głównym bohaterze, ale na materiałach można dostrzec ważne efekt także na innych powierzchniach. Stray to tytuł third-party, w którym również widać dobre zastosowanie ray tracingu – jest to produkcja działająca na Unreal Engine 4
Digital Foundry nie ukrywa zadowolenia, a może nawet zaskoczenia z pierwszego pokazu ray tracingu na PS5. To oczywiście dopiero początek, ponieważ deweloperzy będą uczyć się wykorzystania wszystkich technik, ale możemy mieć nadzieję, że RT będzie teraz często pojawiać się w nowych grach – nie tylko od zespołów first-party.