Xbox Series X z pierwszą listą gier „zoptymalizowanych” do nowej generacji. Microsoft przedstawia szczegóły

Gry
2942V
Xbox Series X z pierwszą listą gier „zoptymalizowanych” do nowej generacji. Microsoft przedstawia szczegóły
Wojciech Gruszczyk | 25.06.2020, 17:16

Microsoft przedstawia kolejne szczegóły Xboksa Series X. Firma chce wykorzystać wyjątkową moc nowej generacji, więc nawet najnowsze produkcje będą „zoptymalizowane” do next-gena. Co to oznacza? Amerykanie ujawnili szczegóły.

Xbox Series X będzie najmocniejszą konsolą nowej generacji i Microsoft chce odpowiednio wykorzystać potencjał drzemiący w next-genie. Firma przygotowała program, który pomoże deweloperom okiełznać maszynę i wydobyć z niej wszystkie innowacyjne technologie oraz nowe funkcje.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wszystkie gry na Xboksie Series X będą działać świetnie, ale firma zadba również o optymalizacje, dzięki którym sprzęt zaoferuje między innymi wyeliminowanie czasów wczytywania (architektura Xbox Velocity), zaprezentuje ulepszoną oprawę i przyspieszony sprzętowo raytracing DirectX obsługiwany przez niestandardowy procesor graficzny nowej generacji oraz oczywiście gracze mogą liczyć na rozgrywkę w nawet 120 klatkach na sekundę.

Microsoft podkreśla, że wśród „zoptymalizowanych gier” pojawią się najnowsze tytuły (jak Halo Infinite) ale również wcześniej wydane hity (jak Gears 5).

Gry „zoptymalizowane” dla Xboksa Series X mogą zaoferować:

  • Przełomowa jakość wizualna w grach. Obsługiwane przez DirectX 12 Ultimate i obsługujące przyspieszany sprzętowo raytracing DirectX gry oferują bardziej dynamiczne, realistyczne środowiska. DirectX Raytracing oznacza, że ​​zobaczysz realistyczne oświetlenie, dokładne odbicia i usłyszysz przestrzennie dokładną akustykę 3D w czasie rzeczywistym podczas eksploracji świata gry. Ostatecznie DirectX Raytracing umożliwia programistom tworzenie bardziej realistycznych światów.
  • Stabilniejsze wyświetlane obrazu w grach. Gry zoptymalizowane pod kątem konsoli Xbox Series X wykorzystują moc urządzenia do zapewnienia wyższej liczby i stabilnego wyświetlania klatek na sekundę, z docelową wydajnością 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K. Niektóre gry będą nawet w stanie obsługiwać do 120 klatek na sekundę lub zmienną częstotliwość odświeżania, co pozwoli programistom zaoferować graczom większy realizm i bardziej precyzyjne sterowanie.
  • Szybsze ładowanie w grach. Gry Zoptymalizowane dla Xbox Series X to nie tylko gwarancja efektów wizualnych i szybkości wyświetlania obrazów. Pozwalają one również na niemal wyeliminowanie czasów ładowania w grze dzięki technologii Xbox Velocity Architecture. XVA łączy niestandardowy dysk SSD, niestandardowe podzespoły i zintegrowane oprogramowanie, aby znacznie skrócić czas ładowania zarówno w grach, jak i poza nimi, co oznacza, że ​​gracze będą mogli spędzać więcej czasu na grze, a mniej czasu na oczekiwaniu na loading. W przypadku tytułów, które wykorzystaują duże, otwarte środowiska, doświadczenia te będą odczuwane jeszcze bardziej dynamicznie, ponieważ programiści będą w stanie wykorzystać ogromny wzrost mocy obliczeniowej i możliwość strumieniowego przesyłania zasobów niezwykle szybko. Deweloperzy będą mogli również skutecznie eliminować czasy ładowania między poziomami i tworzyć systemy szybkiej podróży, które są po prostu... szybkie.

Tak prezentuje się wstępna lista tytułów zoptymalizowanych pod kątem Xbox Series X. Kolejne pozycje będą dołączać do programu poprzedzając premierę nowej generacji Microsoftu:

  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Bright Memory Infinite
  • Call of the Sea 
  • Chivalry 2
  • Chorus 
  • Cyberpunk 2077
  • Destiny 2 
  • DiRT 5 
  • Gears 5
  • Halo Infinite
  • Hitman 3
  • Madden NFL 21
  • Marvel’s Avengers
  • Outriders
  • Scarlet Nexus 
  • Scorn
  • Second Extinction 
  • The Ascent 
  • The Medium
  • Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 
  • Yakuza: Like a Dragon 

Wcześniej Microsoft potwierdził, że Xbox Series X otrzyma „tysiące gier na start” i zdaniem korporacji jest to „najbardziej wydajna i kompatybilna konsola nowej generacji”. W ostatnim wywiadzie Phil Spencer zaznaczył, że nie obawia się PS5, ponieważ jego sprzęt oferuje odpowiednią przewagę.

Źródło: Informacja prasowa: Xbox Polska

Komentarze (82)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper