Cyberpunk 2077 od premiery z ray tracingiem oraz wsparciem funkcji NVIDIA DLSS 2.0

Gry
1902V
Cyberpunk 2077 od premiery z ray tracingiem oraz wsparciem funkcji NVIDIA DLSS 2.0
Wojciech Gruszczyk | 25.06.2020, 20:53

Firma NVIDIA już wcześniej potwierdziła nawiązanie współpracy z CD Projekt RED, a teraz otrzymaliśmy kolejne konkrety dotyczące relacji obu korporacji. Cyberpunk 2077 od premiery otrzyma pełne wsparcie ray tracingu z funkcją NVIDIA DLSS 2.0.

Zapoznaliście się z naszymi wrażeniami z Cyberpunka 2077, zobaczyliście gameplay oraz poznaliście szczegóły serialu? To siadajcie wygodnie, bo to nie koniec dobrych informacji. Już wcześniej firma NVIDIA potwierdziła nawiązanie współpracy z CD Projekt RED, by upiększyć Cyberpunka 2077, a teraz możemy zapowiedzieć, że tytuł Polaków będzie na PC dosłownie błyszczał.

Dalsza część tekstu pod wideo

NVIDIA ujawniła właśnie, że zarówno ray tracing jak i technika NVIDIA DLSS 2.0 mają być dostępne w grze Cyberpunk 2077 od dnia premiery zaplanowanej na 19 listopada 2020 roku. Tak sytuację skomentował Jason Paul, wiceprezes ds. marketingu platformy GeForce w firmie NVIDIA:

„Cyberpunk 2077 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier wszech czasów. Połączenie niesamowitej fabuły i niezwykłego kunsztu studia CD PROJEKT RED z ray tracingiem obsługiwanym przez karty graficzne RTX oraz techniką NVIDIA DLSS 2.0 sprawia, że Cyberpunk 2077 jest obowiązkową grą roku 2020 dla wszystkich graczy”

Na co możemy liczyć? Ray tracing zapewni między innymi:

  • Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.
  • Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.
  • Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.
  • Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.

Cyberpunk 2077 będzie również dostępny w usłudze GeFroce NOW.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: Informacja prasowa: NVIDIA

Komentarze (61)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper