Microsoft zamyka Microsoft Store. Firma stawia na cyfrową sprzedaż
Microsoft właśnie potwierdził kolejną zaskakującą wiadomość. Korporacja w roku wprowadzenia na rynek nowej generacji zamyka swoje wszystkie fizyczne sklepy.
Microsoft na początku tygodnia zamknął Mixer, a teraz postanowił pożegnać się z Microsoft Store. Korporacja rezygnuje z fizycznych sklepów, ponieważ klienci coraz chętniej zamawiają produkty przez Internet.
„W ramach naszego planu biznesowego ogłosiliśmy strategiczną zmianę w naszej działalności detalicznej, w tym zamknięcie fizycznych lokalizacji Microsoft Store. Członkowie naszego zespołu ds. sprzedaży detalicznej będą nadal obsługiwać klientów pracujących w placówkach korporacyjnych firmy Microsoft lub zdalnie, a my nadal będziemy rozwijać nasz zróżnicowany zespół, wspierając ogólną misję i cele firmy.”
Microsoft podjął taką decyzję, ponieważ między innymi gracze coraz chętniej kupują gry z cyfrowej dystrybucji, a nawet sprzęt zamawiają przez Internet. Amerykanie w zasadzie reagują na rynkową sytuację:
„Nasza sprzedaż sprzętu i oprogramowania nadal przesuwa się w stronę internetową, ponieważ nasze portfolio produktów firmy Microsoft ewoluowało w kierunku produktów cyfrowych, w tym Microsoft 365, gier i rozrywki. Zauważyliśmy duże zwiększenie zainteresowania na stronie Microsoft.com i w naszych cyfrowych sklepach Xbox i Windows docierających do 1,2 miliarda klientów miesięcznie na 190 rynkach.”
Korporacja z Redmond jednocześnie podkreśla, że w tym samym czasie zespół sprzedaży detalicznej rozrósł się, aby obsługiwać wszystkich klientów. Microsoft posiada teraz pracowników, którzy mogą pomóc w ponad 120 językach obsługując klientów. Teraz Microsoft będzie między innymi rozwijał swoje cyfrowe sklepy, by były „najlepszym miejscem do nauki, zakupu i uzyskania wsparcia w zakresie oprogramowania i sprzętu”, ale także zamierza przekształcić kilka ze swoich obiektów (Londyn, Nowy Jork, Sydney i kampus w Redmond), które pozostaną dla klientów, ale już w innym formacie.
Decyzja jest z jednej strony zrozumiała, ale szkoda, że dzieje się przed samą premierą nowej generacji – w Microsoft Store moglibyśmy zobaczyć, jak działa i co oferuje next-gen od Amerykanów.