Hyper Scape zostało zaprezentowane. Ubisoft potwierdza szczegóły nowego IP
Ubisoft właśnie zaprezentował Hyper Scape. Jest to zupełnie nowa marka rozwijana przez zespół z Montrealu. Znamy już wszystkie szczegóły gry, która będzie dostępna w modelu biznesowym free-2-play. Aktualnie producent i wydawca zaprasza na testy techniczne.
Mieliśmy prezentację, więc czas na konkrety. Hyper Scape zostało określone przez deweloperów jako „miejskie Battle Royale”. Produkcja jest tworzona w Ubisoft Montreal i będzie dostępna w modelu biznesowym free-2-play. Gracze w tym wypadku trafią do odległej przyszłości, a dokładnie do roku 2054 i w jednym meczu wystąpi nawet 100 osób.
Na dobry początek Hyper Scape będzie dostępny w formie testów technicznych na PC (testy nie odbywają się w Polsce), ale gracze mogą zdobyć dostęp do produkcji dzięki transmisjom na Twitchu – część streamerów posiada włączone funkcje Twitch Drops. Wydarzenie będzie trwać do 7 lipca i aktualnie deweloperzy zapewnią tryb Crown Rush (trzy osoby w drużynie), ale jeszcze podczas rozgrywki zostanie udostępniony Dark Haze (solo). Ubisoft zaproponuje już teraz bezpłatną, dziesięciostopniową przepustkę bitewną, a wszelkie postępy i przedmioty zdobyte podczas rozgrywki zostaną przeniesione do kolejnych faz na żywo i pełnej wersji gry.
Wszystkie starcia w Hyper Scape odbywają się w futurystycznym wirtualnym mieście Neo-Arcadia, które oferuje wiele budynków oraz zróżnicowanych miejscówek. Gracze muszą dobrze wykorzystywać swoje umiejętności, ale także szukać sprzętu – na mapie znajdziemy nie tylko bronie, ale także „hacki”, czyli zdolności, które możemy wykorzystać do ataku lub obrony. Wśród tych umiejętności można wyróżnić między innymi: podkładanie min, namierzanie przeciwników, ochrona drużyny wielką ścianą czy niewidzialność. W trakcie rozgrywki możemy ulepszać uzbrojenie i hacki przez mechanikę fuzji.
Ubisoft podkreśla, że Hyper Scape nie jest typowym Battle Royale:
„Hyper Scape to liczne innowacje i modyfikacje formuły battle royale, na przykład nieprzewidywalny rozkład, który powoduje rozpad Neo-Arcadii, zgodnie z różnymi wzorami. Pojawia się też niepowtarzalna mechanika echo, która promuje aktywność graczy w walce nawet, gdy ci zostaną powaleni. Na koniec starcia Hyper Scape rozpoczyna się ekscytująca faza ostatecznej walki, podczas której na mapie pojawia się korona Hyper Scape. Gracze mają dwa sposoby na osiągnięcie zwycięstwa – muszą albo podnieść i utrzymać koronę przez 45 sekund albo być ostatnim zawodnikiem (lub drużyną) na placu boju.”
Tak jak wcześniej wspominaliśmy, Hyper Scape oferuje mocną integrację z Twitchem – widzowie otrzymają możliwość wpływania na rozgrywkę.
Graeme Jennings, starszy producent Hyper Scape w Ubisoft Montreal, zapowiedział tytuł następującymi słowami:
„Poprzez usprawnienie rozgrywki stworzyliśmy coś naprawdę niepowtarzalnego i świeżego, upraszczając całość tak, by koncentrowała się na zabawie i dynamice. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani, mogąc udostępnić grę do wypróbowania. Z niecierpliwością czekamy na przemyślenia graczy. A to dopiero początek. Hyper Scape to świat, który będzie się rozrastał. Gracze zobaczą ten efekt już podczas naszego testu technicznego”.
Kilka słów dodał także Sharmeen Browarek Chapp, wiceprezes produktów społecznościowych w Twitch:
„Platforma Twitch jest niepowtarzalna, ze względu na interakcje w czasie rzeczywistym pomiędzy streamerami i ich fanami. Choć tradycyjnie interakcje takie ograniczały się do komentowania rozgrywki, Hyper Scape przenosi widzów do samej gry i pozwala im być aktywnymi uczestnikami. Fakt, że fani mogą teraz bezpośrednio wpływać na to, co się dzieje w grze, pomagać lub rzucać streamerom nowe wyzwania... to zupełnie nowy rodzaj rozgrywki.”