Medium wykorzysta potencjał Xboksa Series X. Producent opowiada o tworzeniu gry na next-gena

Gry
1163V
Medium wykorzysta potencjał Xboksa Series X. Producent opowiada o tworzeniu gry na next-gena
Iza Łęcka | 03.07.2020, 08:53

Podczas ostatniego Inside Xbox zaprezentowane zostało Medium. Choć nadal czekamy na pokaz rozgrywki, przedstawiciele Bloober Team coraz chętniej wypowiadają się o tytule tworzonym specjalnie dla nowej generacji. Po najnowszym wywiadzie z producentem gry dowiedzieliśmy się jak Xbox Series X pozwala zrealizować wizję studia.

Na majowym Inside Xbox poznaliśmy między innymi The Medium. Bloober Team rozwija produkcję na nową generację, która od premiery będzie dostępna wyłącznie na jednej konsoli: Xboksie Series X. Microsoft chętnie promuje zapowiedziane pozycje, czego jednym z efektów jest wywiad z Jackiem Ziębą, który zdradził kilka wiadomości o pracy dla nowej generacji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Medium to jedna z pierwszych gier rozwijanych dla Xboksa Series X, a moc platformy pozwoli Bloober Team zrealizować wizję:

„Prosta odpowiedź jest taka, że dzięki sprzętowi nowej generacji możemy w ogóle zrealizować naszą wizję The Medium. Oczywiście, teoretycznie, można by przeanalizować każdy pomysł na grę, ale w naszym przypadku oznaczałoby to całkowitą zmianę podstawowych cech gry.

Dzięki mocy Xbox Series X możemy rozwijać grę tak jak zawsze to sobie wyobrażaliśmy. Nie mówię tylko o grafice, choć z pewnością pomaga ona stworzyć wciągającą i niepokojącą atmosferę, ale także o rozgrywce.”

By wyeliminować czas wczytywania, Bloober Team wykorzysta szybki dysk SSD. Zięba nie ukrywa jednak, iż moc CPU i GPU jest na tyle duża, że deweloperzy mogą trochę „zaszaleć” podczas powstawania kolejnych pomysłów na rozgrywkę.

Wszystkie ulepszenia sprzętu pozwolą deweloperom na zapewnienie lepszych wrażeń:

„Wkładamy wiele wysiłku w stworzenie ciężkiej, niepokojącej atmosfery w grze. Używamy różnych środków, aby zanurzyć gracza w oba nasze światy, włączając w to muzykę i środowisko, a dzięki pozbyciu się ekranów ładujących, metody te są o wiele bardziej efektywne. Wcześniej było to trochę utrudnione, by mimo oczywistych przerw zachować wciągającą i filmową atmosferę gry, a teraz następna generacja po prostu sprawia, że problem ten znika.”

W Medium możemy liczyć na rozdzielczość 4K z pełnym wykorzystaniem ray tracingu - dzięki zastosowanej technologii, produkcja będzie przepełniona wciągającą atmosferą. Przedstawiciel Bloober Team podkreśla, że nie ma planów na przygotowanie wersji na aktualną generację, gdyż Xbox Series X pozwala zaoferować doświadczenie, które studio zawsze chciało zapewnić poprzez Medium.

Dzięki Xboksie Series X możliwe jest podkręcenie wrażeń, ale deweloperzy jeszcze nie chcą zdradzać najważniejszych elementów – wśród nieujawnionych szczegółów jest „główna funkcja”, która została uzyskana dzięki dodatkowej mocy sprzętu.

Jacek Zięba zaznaczył również, że nowa generacja umożliwia większą kreatywność – twórcy nie muszą już tracić czasu i zasobów:

„Tak jak w przykładzie z czasami ładowania, kolejna generacja usuwa przeszkody, które do tej pory pochłaniały czas i zasoby podczas procesu tworzenia. Teraz deweloperzy mogą poświęcić więcej uwagi kreatywnej rozgrywce. Jestem również głęboko przekonany, że gdy zobaczymy więcej gier tworzonych specjalnie dla nowej generacji, niebawem nastąpią prawdziwe przełomy i innowacje.”

Jeśli jesteście zainteresowani Medium – przeczytajcie nasz wywiad z główną obsadą.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Medium.

Źródło: https://news.xbox.com/en-us/2020/07/02/inside-xbox-series-x-optimized-the-medium/

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper