Spider-Man: Miles Morales może zadziałać w 30 fps. DF pokazuje Spider-Mana w 60 klatkach na sekundę
Spider-Man od Insomniac Games działa w 30 klatkach na sekundę i tą drogą może podążyć Spider-Man: Miles Morales. Nowa przygoda wykorzysta moc nowej generacji, ale deweloperzy nie muszą zaprezentować 60 fps.
Marvel's Spider-Man: Miles Morales to jedna z niespodzianek The Future of Gaming. Na początku Sony wywołało małe zamieszanie związane z produkcją, ale teraz już wiemy, że jest to samodzielna historia, która trafi wyłącznie na PS5.
Insomniac Games zapewni Spider-Man Miles Morales tylko na nową generację, ale nie oznacza to, że tytuł musi zadziałać w 60 fps. Digital Foundry wzięło na warsztat pierwszy materiał, który potwierdza, że choć gra otrzyma ulepszoną oprawę, większą gęstość zaludnienia, dopracowane efekty, a samo miasto będzie bardziej żywe, to jednak wiele na to wskazuje, że ponownie zagramy w 30 fps.
Dziennikarze zdecydowali się nawet na dodatkowy krok. DF postanowiło sprawdzić, jak wyglądałby Spider-Man z PlayStation 4 w 60 fps – gra nie jest oczywiście dostępna na przykładowo PC, więc redakcja musiała wykorzystać pewien trick.
Digital Foundry nagrało materiał w 30 klatkach na sekundę, a następnie wykorzystało technologię Pixel Motion Frame Blending od Adobe, by podnieść płynność do 60 fps. Jak podają sami zainteresowani: wykorzystano do tego bardzo mocnego PC (Titan RTX + Intel i9 10900K), a mimo to proces trwał wiele godzin, ale udało się zapewnić oczekiwaną płynność. Na ekranie czasami pojawiają się artefakty, jednak mimo wszystko trzeba przyznać, że akurat Spider-Man w 60 fps wygląda naprawdę świetnie.