Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i 2 inne gry znajdowały się w produkcji. Geoff Keighley zdradza szczegóły

Geoff Keighley od lat przyjaźni się z Gabem Newellem, dzięki czemu ma dostęp do wielu zakulisowych informacji. Organizator The Game Awards przygotował interaktywną książkę zdradzającą szczegóły anulowanych gier Valve. Studio rozwijało między innymi Half-Life 3 oraz Left 4 Dead 3.
22 lata temu Geoff Keighley pojawił się w Valve, by napisać „The Final Hours of Half-Life”. Po ponad dwóch dekadach organizator i dziennikarz wrócił do swojego przyjaciela, by porozmawiać o ostatnich firmowych projektach i przygotować „The Final Hours of Half-Life: Alyx”. Jest to interaktywna książka dostępna na Steamie, składająca się z 25 000 słów oraz licznych unikalnych materiałów od Valve. W tekście Geoff Keighley wspomina między innymi o anulowanych produkcjach studia.
Po przygotowaniu Half-Life 2: Episode 2, Valve rozpoczęło prace nad Half-Life 3, które miało zostać przygotowane na silniku Source 2. Twórcy chcieli wymieszać proceduralnie generowane elementy z ręcznie stworzoną fabułą – dzięki temu gracze mieli chętnie powracać do tytułu. Rozwój gry jednak okazał się utrudniony, bowiem technologia wciąż powstawała. W obliczu trudności, zdecydowano się na anulowanie prac.




Valve pracowało również nad dwoma dużymi projektami VR – gra o kodowej nazwie „Shooter” miała oferować „kompaktowe walki”, ale tytuł przed anulowaniem został wrzucony do The Lab. Natomiast „Borealis” skupiałoby się na tajemniczym statku z Half-Life 2. Niestety, ta koncepcja także trafiła do kosza.
Co ciekawe, studio rozwijało Left 4 Dead 3, które miało zaoferować rozgrywkę w otwartym świecie, a akcja została umiejscowiona w Maroko. Także w tym wypadku problemem okazał się Source 2, który był w fazie rozwoju, więc uniemożliwione było zapewnienie „setek zombie”. W rezultacie gra została anulowana.
Valve potwierdziło, że zamierza dalej rozwijać serię Half-Life, ale na większe zapowiedzi przyjdzie nam zaczekać.