Psychonauts 2. Gra została uratowana dzięki przejęciu studia przez Microsoft
Tim Schafer nie kryje zadowolenia w związku z przygarnięciem Double Fine Productions pod skrzydła Microsoftu. Twórca twierdzi, że dzięki temu wyczekiwana gra będzie mogła wyglądać tak, jak powinna.
Psychonauts 2 to bardzo wyczekiwana kontynuacja kultowej platformówki. O produkcji zrobiło się głośniej w połowie ubiegłego roku, a od tamtego czasu docierają do nas zaledwie szczątkowe informacje - jak choćby te o nowych twórcach na pokładzie.
Dziś wiemy już, że grę zobaczymy na pokazie Xboksa jeszcze w tym miesiącu. Co ciekawe, gdyby nie przygarnięcie Double Fine Productions przez Microsoft, projekt mógłby się nigdy nie ukazać, a jeśli już, to w bardzo mocno okrojonej wersji, względem tego, co chciano zaprezentować. Taką informacją podzielił się sam Tim Schafter w rozmowie z GameIndustry:
Przy Psychonauts 2 widzieliśmy, jak nasz budżet zbliża się do zera, dlatego wycięliśmy wiele rzeczy. Wyrzuciliśmy na przykład walki z bossami, a teraz [dzięki dofinansowaniu od Microsoftu- przyp. red.] możemy je przywrócić! Zdaje nam się, że ludzie zauważyliby ich brak. Możliwość ukończenia gry tak, jak się powinno, jest bardzo ważna.
Nie mogę się doczekać robienia kolejnych rzeczy. Gdy masz ograniczoną ilość czasu oraz pieniędzy, możesz zabrać się za grę, na którą nie jesteś gotowy, albo rozpocząć pracę nad projektowaniem, gdy nic nie jest przygotowane. Teraz gdy patrzę naprzód, wiem, że zrobimy wszystko, co właściwe.
Daje to jasny obraz tego, jak świetnym działaniem jest przejmowanie kolejnych studiów przez Microsoft i jak wiele można dzięki temu zyskać. Pozostaje liczyć, że będzie to praktyką częstszą i coraz mniej utalentowanych wydawców będzie musiało stawać pod ścianą z powodu braku pieniędzy.