Death Stranding na porównaniu PS4 Pro vs PC. Digital Foundry podkreśla atuty doskonałego portu
Kojima Productions zapewniło kolejnym graczom Death Stranding, które jest pierwszą dużą produkcją na silniku Decima, na początku debiutującą na PS4, a teraz dostępną na komputerach osobistych. Digital Foundry mówi o "niemal doskonałym porcie".
Death Stranding zebrało na PC bardzo dobre oceny i zdołało podbić Steam. Już wcześniej deweloperzy potwierdzili, że gra uwolniła się od ograniczeń aktualnej generacji. Obecnie możemy przyjrzeć się konkretnym porównaniom.
Produkcja na PC zachwyca pod wieloma względami. NVIDIA zadbała o wsparcie DLSS, dzięki któremu, mając odpowiednią kartę graficzną, uzyskana została wyższa rozdzielczość, a oprawa jest nie tylko bardziej płynna, ale wygląda lepiej - możliwości technologii dobitnie obrazuje poniższe porównanie. Decima czerpie korzyści z dodatkowej wydajności oferowanej przez DLSS 2.0. Kojima Productions wyraźnie było zainteresowane zwiększeniem liczby klatek na sekundę (gra była tworzona do 60 fps), więc pod tym względem pozycja działa znacznie lepiej od wersji na PS4.
„Przy ponad 60 klatkach na sekundę Death Stranding przenosi się na wyżyny, gdzie podczas rozgrywki praca animacji wygląda absolutnie fantastycznie, w niewielkim stopniu dzięki genialnej realizacji rozmycia ruchu oferowanej przez Decimę.”
Jedynym rozczarowaniem okazuje się zablokowanie 60 klatek na przerywnikach, które okazjonalnie potrafią spaść do około 30 fps. Twórcy nie zapewnili zbyt wielu opcji dostosowania grafiki, trzeba jednak podkreślić, że pod względem oprawy nie dostrzeżecie gigantycznych różnic względem edycji z PS4 Pro. Deweloperzy skupili się na płynności, która jest największym atutem nowej wersji gry.
Szczegóły oprawy oraz samej płynności zobaczycie na poniższych materiałach.