Reklama

Reżyser The Last of Us 2 odpowiedział na zarzuty dotyczące narzucania tematów i długości gry przez Sony

Gry
3922V
Reżyser The Last of Us 2 odpowiedział na zarzuty dotyczące narzucania tematów i długości gry przez Sony
Wojciech Gruszczyk | 17.07.2020, 14:49

Od premiery The Last of Us 2 minęło już sporo czasu, ale Naughty Dog nadal nie może w spokoju myśleć o kolejnym projekcie. Część graczy zarzuca deweloperom, że podjęta tematyka oraz długość rozgrywki została narzucona przez Sony. Neil Druckmann postanowił odpowiedzieć.

The Last of Us 2 to aktualnie najchętniej kupowana gra z katalogu Sony, ale premiera produkcji wywołała spore poruszenie. Na temat tytułu kolejny raz wypowiedział się Neil Druckmann, który podczas rozmowy z Troyem Bakerem wspomniał nie tylko o odezwie do hejterów, ale odpowiedział na zarzuty dotyczące zawartości.

Dalsza część tekstu pod wideo

W Sieci pojawiła się opinia, według której to Sony narzuciło deweloperom podjęcie niektórych wątków, by o The Last of Us 2 było po premierze głośno, a w dodatku to osoby z marketingu miały narzucić rozszerzenie historii. Część graczy uważa, że opowieść jest za długa, bo Naughty Dog musiało ją sztucznie wydłużyć.

Sprawę postanowił skomentować Neil Druckmann:

„W mojej 16-letniej karierze w Naughty Dog, marketing nigdy – ani razu – nie dał nam twórczej uwagi, by powiedzieć: „to powinno być w grze”, „gra powinna być tak długa”, „tak krótka”, albo „mieć tę funkcję”. Ani razu w całej mojej 16-letniej karierze nie zdarzyło się to. Nie mówię, że to się nie zdarza, po prostu my nigdy nie mieliśmy takiej sytuacji.”

Jak wiadomo The Last of Us 2 porusza zróżnicowaną tematykę, co nie każdemu się podoba, ale reżyser podkreślił, że w przypadku jego studia – Sony lub osoby z marketingu nigdy nie miały wpływu na zawartość. Identycznie sytuacja wygląda w przypadku długości gry:

„Gra jest tak długa, bo chcieliśmy zrobić tak długą produkcję. I może być dla niektórych ludzi za długa, a może nie być wystarczająca dla kolejnych, ale jest taka, bo to było nasze życzenie.”

Neil Druckmann już wcześniej podkreślił, że ceni sobie niezależność i tylko dzięki swobodzie może tworzyć produkcje o odpowiedniej jakości.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do The Last of Us Part II.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/the-last-of-us-2s-length-and-content-werent-influenced-by-playstations-marketing-team-stresses-game-director/

Komentarze (130)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper