Ghost of Tsushima rządzi na kolejnym rynku. Ranking sprzedaży gier w USA
Wiemy już, że nowy exclusive Sony podbił dwa wielkie rynki. Ghost of Tsushima rozchodzi się jak ciepłe bułeczki w Japonii (tak dobrze, że w wielu sklepach zabrakło towaru) i w UK. Sprawdźmy, jak sprawy się mają w USA.
Jak łatwo się było domyślić - Ghost of Tsushima wziął szturmem również amerykański rynek. Gra stała się w ostatnim tygodniu bestsellerem w USA, wyprzedzając inną debiutującą w sklepach produkcję, czyli Paper Mario: The Origami King (exclusive ze Switch, który zgarnął mocne oceny w recenzjach, o czym pisaliśmy tutaj).
Słabnie sprzedaż The Last of Us Part 2, które 2 tygodnie temu rozchodziło się w nakładzie 35% wyższym, niż tydzień temu. Z kolei Animal Crossing: New Horizon cieszy się wyższym zainteresowaniem, niż w ostatnich tygodniach. Sprzedaż switchowego exclusive'a podskoczyła o 10% w ostatnich dniach.
Analitycy z grupy Wholesgame twierdzą, że spadek pozycji Mario Kart 8 Deluxe w rankingu może wskazywać na wyczerpywanie się zapasów Switchów w amerykańskich sklepach, które są zwykle łączone w zestawach z rzeczoną produkcją (z taką sytuacją już mają do czynienia mieszkańcy Wielkiej Brytanii). Przypominam, że w czerwcu to właśnie Switch był najlepiej sprzedającą się konsolą w Stanach Zjednoczonych.
W ogóle czerwiec okazał się niesamowicie mocnym miesiącem sprzedaży w USA. Notowane wyniki są najlepsze od 10 lat, na co mogła wpłynąć pandemia, zachęcająca do pozostawania w domach.
Ranking sprzedaży gier w USA (ostatni tydzień, wydania pudełkowe):
- Ghost of Tsushima (debiut)
- Paper Mario: The Origami King (debiut)
- Animal Crossing: New Horizons
- The Last of Us Part 2
- Call of Duty: Modern Warfare
- Grand Theft Auto V
- Mario Kart 8 Deluxe
- Ring Fit Adventure
- F1 2020
- Minecraft
Zachęcam przy okazji do lektury naszej recenzji Ghost of Tsushima.