Microsoft Flight Simulator przełomem w graficznym realizmie. Analiza oprawy nowej generacji

Gry
3477V
Microsoft Flight Simulator przełomem w graficznym realizmie. Analiza oprawy nowej generacji
Bartosz Dawidowski | 03.08.2020, 07:44

Wielu twórców gier kusi nas obecnie "przełomem graficznym", który ma się odbywać w next-genowych grach AAA. Z chyba najbardziej imponującą oprawą wizualną, która można faktycznie nazwać "nową generacją" mamy do czynienia w Microsoft Flight Simulator.

Studio Asobo wykonało niesamowitą pracę w Microsoft Flight Simulator. Tematem zachwyca się redakcja Digital Foundry, czyli specjaliści od tematu grafiki generowanej w czasie rzeczywistym. Wystarczy spojrzeć na obłoki i doskonałe oświetlenie w 4 minucie nagrania (dokładnie 4:30), by przekonać się, z jak wysoką jakością wizualną mamy tu do czynienia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Chmura w służbie gry lotniczej

Digital Foundry postanowiło wziąć pod lupę technologię zastosowaną w Microsoft Flight Simulator. Gra bazuje na streamowaniu tekstur, które powstały na bazie zdjęć satelitarnych. Większość obliczeń dotyczących realistycznej pogody, czy kształtu terenu, nad którym przelatujemy, wykonywana jest na zewnętrznych serwerach, w Chmurze. Efekt końcowy zapiera dech w piersi.

W związku z poleganiem na satelitarnych zdjęciach pewne miejsca wyglądają czasem trochę gorzej (co możecie zobaczyć w 8 minucie nagrania - widoczny jest tutaj "szew" między połaciami ternu). Takie mankamenty zdarzają się jednak bardzo sporadycznie.

Niesamowicie szczegółowe jest nie tylko wykonanie terenów, nad którymi latami (przypominam, że można latać nad całą Ziemią), ale również kokpitów i kadłubów samolotów (ten temat pojawia się w 10 minucie nagrania). Microsoft Flight Simulator to przełom graficzny w kategorii gier lotniczych. Nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z taką jakością, ocierającą się o fotorealizm. Autorzy zapewniają, że będą jeszcze ulepszać oprawę poprzez aktualizacje, m.in. poprzez wprowadzenie ray tracingu.

Wizualny fotorealizm

Gra oczywiście wymaga mocnego peceta, na co wskazują testy Digital Foundry (od 13 minuty). Tytuł obciąża przede wszystkim kartę graficzną. Co warto zaznaczyć - gra wygląda wspaniale na ustawieniach graficznych High. Ustawienie Ultra nie zapewnia wyraźnie lepszej oprawy, a znacząco pogarsza framerate.

Digital Foundry nazywa grę przełomem w wizualnym realizmie - szczególnie chmury wydają się momentami fotorealistyczne. Ciekawe jak Microsoft poradzi sobie z przeniesieniem takiej grafiki na Xbox One/Xbos Series X (niestety nie znamy jeszcze daty premiery konsolowej). Premiera gry na PC odbędzie się natomiast już 18 sierpnia.

Sprawdźcie przy okazji zajawkę obsługi systemu VATSIM w Microsoft Flight Simulator.

Źródło: własne

Komentarze (100)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper