PS5 ma być droższe od Xboksa Series X. Konsola Microsoftu osiąga „dużo lepsze wyniki” w grach third-party

Gry (plotka)
9088V
PS5 ma być droższe od Xboksa Series X. Konsola Microsoftu osiąga „dużo lepsze wyniki” w grach third-party
Iza Łęcka | 10.08.2020, 09:32

Jeden z najpopularniejszych informatorów, którego wiadomości są potwierdzane raz za razem przez Capcom, wypowiedział się o mocy i cenie PlayStation 5 oraz Xboksa Series X. Jego zdaniem, PS5 będzie droższe i słabsze, choć deweloperzy first-party wykorzystają pełny potencjał maszyny.

Wielu graczy spodziewa się, że sierpień w końcu okaże się miesiącem, kiedy udostępnione zostaną ostateczne szczegóły obu next-genowych konsol. Zgodnie z założeniami, Sony oraz Microsoft przygotowują się do ujawnienia cen oraz dat premiery PlayStation 5 i Xboksa Series X. Zanim jednak otrzymamy konkrety od producentów, w sprawie urządzeń wypowiedział się AestheticGamer.

Dalsza część tekstu pod wideo

Informator zdradził informacje o Resident Evil 8 Village, potwierdził prace nad odświeżonymi Resident Evil 2 i Resident Evil 3, nie szczędząc wielu konkretów o obu grach. W zeszłym tygodniu od niego mogliśmy usłyszeć o problemach Street Fighter 6. Trzeba podkreślić, że Capcom niejednokrotnie potwierdzał doniesienia ujawniane przez AestheticGamera.

PS5 będzie droższy od Xboksa Series X?

Obecnie informator opowiedział nieco o next-genach. Jego zdaniem gry wieloplatformowe będą działać znacznie lepiej na Xboksie Series X, natomiast PS5 będzie droższe od konsoli Microsoftu. Amerykanie zaoferują tańszą konsolę, ponieważ skupią się na Xbox Game Pass, który pozwoli zwrócić część poniesionych kosztów:

„Odnosi się to do kilku innych aspektów, ale żeby przybliżyć szersze ujęcie, powiem tylko, że Xbox Series X jest o wiele potężniejszy niż PS5, jeśli mówimy tylko o surowej mocy, gry multiplatformowe będą na tym sprzęcie działać lepiej, na co ludzie będą musieli się przygotować. Dodajmy do tego, że Microsoft jest gotowy obniżyć cenę względem konsoli Sony. Łatwiej jest im poświęcić [pewną kwotę-red.] i odzyskać zyski z Game Pass, niż sprzedawać konsolę w cenie porównywalnej do Sony.”

Jak wskazuje AestheticGamer, projektowanie gier na PS5 jest prostsze, jednak Xbox Series X posiada sporą przewagę względem konkurencyjnej platformy:

„PS5 jest łatwiejsze do tworzenia gier dla ogółu deweloperów, a Sony ma bardzo utalentowane studia, które w pełni wykorzystają PS5, a co do tego nie mam wątpliwości, jednak temat dotyczy tego, jak do rywalizacji podejdzie Microsoft i na tym skupiam. Jeśli chodzi o gry międzyplatformowe, na Xbox Series X osiągną one dużo lepsze wyniki. Xbox Series X będzie miał techniczną przewagę nad PS5 i nie będzie to marginalna [różnica-red.].”

Xbox Series X może radzić sobie znacznie lepiej z grami third-party

PS5 zostało podobno przygotowane, by znakomicie działać z grami first-party, choć już teraz pojawiają się problemy w przypadku gier third-party – jeden z tytułów nie oferuje płynnej rozgrywki w 1080p i 60 fps, podczas gdy na Xboksie Series X osiągnięcie tych rezultatów jest bezproblemowe:

„Deweloperom multiplatformowym trochę pomaga wykorzystanie SSD w PS5, ale nie w pełni, a słyszałem, jak niektórzy twórcy mówią trochę o zmaganiach, z jakimi mierzy się PS5 w grach 1080p i 60fps, podczas gdy Xbox Series X nie ma tego problemu i może przekroczyć ten rezultat w większości przypadków.”

AestheticGamer wskazał również, że na nowej generacji Sony oraz Microsoft przyjmą odmienne strategie, co jego zdaniem będzie interesującym zjawiskiem. Po wspomnieniu o jednym z tytułów, który ma problem z uzyskaniem 1080p i 60 fps na PlayStation 5, kontynuując swój wywód, podał konkretną nazwę :

„Dobra, więc chyba po prostu to wyjaśnię... Mówię o Resident Evil Village. Okropna prezentacja gry na wydarzeniu PS5 ujawniły problemy z ilością klatek na sekundę na zwiastunie, co jakby [oddaje-red.] aktualny stan gry na PS5 od kilku miesięcy. Rzecz w tym, że najwyraźniej gra działa doskonale na Xbox Series X, [deweloperzy-red.] mają pewne problemy z utrzymaniem stabilnej liczby klatek na PS5 (a że Sony miało zasadę nagrywania rozgrywki eventowej na PS5, doprowadziło do dziwnego wyświetlania klatek w zwiastunie). Ale to działa na silniku RE, więc potrzeba więcej optymalizacji, aby czerpać korzyści z gry.”

Źródło: https://wccftech.com/ps5-to-cost-more-than-xsx-while-struggling-more-with-multiplatform-games-in-performance-says-insider/

Komentarze (276)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper