PS5 nie ma problemu z 4K. Insider podał nieprawdziwe informacje i stracił uprawnienia na forum
Dusk Golem, Insider, który podał, że Resident Evil Village korzysta z fałszywego 4K na PS5, stracił uprawnienia na forum.
Parę dni temu mogliśmy przeczytać o tym, jakoby PS5 miało problem z 4K. Informację podał AestheticGamer, który niejednokrotnie udowodnił, że warto mu wierzyć. Osoba ta często podawała informacje nt. remake'ów Resident Evil 2 i 3, zdradził kilka szczegółów na temat Resident Evil Village, a także wspominał o problemach Street Fightera.
Informator znany także pod pseudonimem Dusk Golem ponad dwie doby temu napisał, że next-gen Sony będzie droższym, a zarazem słabszym urządzeniem, bowiem w niektórych tytułach obsłuży jedynie fałszywe 4K:
Jako przykład użyłem RE8, ale słyszałem od innych deweloperów, że PS5 ma problemy w szczególności z grami 4K, więc zobaczysz sporo fałszywych 4K. Dla niektórych nie ma to znaczenia, ale przygotujcie się też na to, że Xbox Series X nie ma tego samego problemu.
AestheticGamer bardzo dobrze zna Capcom, więc prawie każdy z nas uwierzył jego słowom. Większość graczy zaczęła zadawać mu pytania, które wymagały większej więdzy nt. PS5. Jak sami możecie zauważyć poniżej, Dusk Golem zaczął wymigiwać się od konkretnej odpowiedzi, powoli wchodząc na inny temat.
Co jednak najciekawsze, cały wątek na ResetErze, skupiający się na "fałszywym 4K w PS5" został zablokowany, a jego twórca, czyli wyżej wymieniony Insider, stracił wiele funkcji na forum. Nie znamy oficjalnego powodu zdegradowania Dusk Golema - można jednak domyślić się, że naruszył regulamin szerząc nieprawdziwe informacje.
Dobitką był wpis twórców gry Quantum Error, czyli pierwszego zapowiedzianego horroru na next-geny Sony, którzy stanowczo odpowiedzieli na pytanie zmartwionego fana, że ich produkcja, jeszcze nie do końca zoptymalizowana, chodzi w rozdzielczości 4K z 65-70 klatkami na sekundę.
Ta informacja napawa optymizmem, i choć rzeczony tytuł nie wygląda przepięknie, to trzeba pamiętać, że nie odpowiada za niego doświadczone studio (do tej pory wydali jedynie Kings of Lorn: The Fall of Ebris). Skoro takiemu zespołowi udało się osiągnąć 4K@60FPS, to nie chce mi się zbytnio wierzyć, że Capcom, który konsole Sony zna bardzo dobrze, nie osiągnął takiego samego wyniku.