PS5 i Unreal Engine 5 z efektowną prezentacją grafiki. Pracownik Epic Games pokazuje możliwości PlayStation 5
Demo Unreal Engine 5 pozwoliło spojrzeć na możliwości graficzne PS5, ale przedstawiciele Epic Games wciąż opracowują nowe rozwiązania, by zapewnić deweloperom ciekawe możliwości tworzenia gier na ich silniku.
W maju zobaczyliśmy pierwszą prezentację rozgrywki z PS5. Epic Games postanowiło zaprezentować Unreal Engine 5 właśnie za pomocą PlayStation 5, a teraz otrzymaliśmy nowy materiał, który pokazuje jedną z funkcji silnika.
Ryan Brucks (główny artysta techniczny z Epic Games) opublikował na Twitterze prezentację tworzenia chmur w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem właśnie możliwości PlayStation 5 i Unreal Engine 5. Twórca może swobodnie dorzucać efekty i wszystko działa bez jakichkolwiek opóźnień lub ekranów wczytywania. Deweloperzy korzystający z Unreal Engine 5 otrzymają możliwość płynnego dostosowywania warunków pogodowych, co na pewno wpłynie na opracowywanie next-genowych produkcji.
Trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę efektownie, ponieważ jak podkreślił Brucks – dzięki technologii artysta dosłownie maluje burze. Możemy podejrzewać, że takie możliwości UE5 będą chętnie wykorzystywane przez twórców pracujących nad tytułami zmierzającymi na rynek w następnych latach.
Sprawdźcie także pokaz demonstracji DualSense z Astro's Playroom.
Some cloud experiments continued from #UE5 #PS5 demo; here showing Flowmaps-3D function from 4.26. The Clouds are made from Curve Assets + hand painted density & flowmaps. Paint thunderstorms! Now as twitter video. Examples will be included in 4.26#UE4 #realtimevfx #cloudscape pic.twitter.com/utgGG06vaA
— Ryan Brucks (@ShaderBits) August 19, 2020