Mafia Remake otrzyma klasyczny poziom trudności. Twórcy zdradzają kompletne szczegóły
Mafia powróci do graczy w zupełnie odświeżonych szatach, ale gracze nie muszą obawiać się, że nowe wydanie będzie łatwe i nie zapewni wymagających wrażeń. Twórcy przygotowali „klasyczny poziom trudności”, który powinien zainteresować fanów oryginału.
Twórcy odświeżonej Mafii systematycznie zaskakują kolejnymi, pozytywnymi szczegółami dotyczącymi pozycji. Gra została zaprezentowana na klimatycznych materiałach, otrzymaliśmy dłuższy gameplay, a teraz możemy potwierdzić, że deweloperzy nie zmuszą nas do wybrania łatwiejszej rozgrywki.
Mafia Remake otrzyma między innymi asystę celowania, łatwiejszy model prowadzenia samochodu lub policjantów pozwalających na większą zabawę, jednak wszystkie opcje możemy dostosować. W grze pojawi się także „klasyczny poziom trudności”, który nie sprawi, że produkcja będzie nierozsądnie trudna, ale deweloperzy zadbali o liczne funkcje dla fanów oryginalnej odsłony:
„Gdy spoglądamy teraz na oryginalną Mafię, okazuje się, że ta gra była niezmiernie trudna. Dodając klasyczny poziom trudności, chcieliśmy zapewnić graczowi naprawdę trudne wyzwanie, a jednocześnie wyrównać kilka elementów, które wiązały się z frustracją. Weźmy na przykład wyścig w misji „Fair play”. Na wszystkich poziomach trudności w Mafii: Edycji Ostatecznej chcieliśmy nieco ułatwić rozgrywkę w porównaniu z oryginałem, gdyż wielu graczy blokowało się w tym miejscu i nie mogło go ukończyć. Na poziomie klasycznym, wyścig wciąż jest dosyć trudny, ale z odrobiną cierpliwości i treningu, można go zaliczyć. ”
Informacje na temat Mafii Remake zdradził starszy projektant systemów w Hangar 13, Prakash Choraria, który podkreśla, że choć pozycja będzie wymagająca, to fani nie muszą obawiać się o przesadzone wyzwania.
Deweloper zaznaczył, że Mafia: Edycja Ostateczna może nam zapewnić zróżnicowane atrakcje w przypadku kierowania samochodem, ponieważ bez problemu zmienimy przykładowo jakość asyst. Nawigacja GPS będzie zawsze dostępna, jednak pewnie niektórzy gracze zdecydują się na rozgrywkę bez znaczników wskazujących drogę.
„Podczas gry na średnim poziomie trudności, policja generalnie ignoruje przestępstwa, podczas których nikomu nie dzieje się krzywda. Jeśli przejedziemy na czerwonym świetle albo uderzymy w zaparkowane auto, policja odwraca wzrok. Jeśli jednak postraszymy przechodnia bronią, czeka nas nieprzyjemna rozmowa. Na poziomie klasycznym, żaden występek nie ujdzie płazem. Nawet niewielkie przekroczenie prędkości oznacza, że zostaniemy zatrzymani i otrzymamy mandat, aby zapobiec eskalacji”
Klasyczny poziom trudności zapewni także odpowiednie wyzwania w przypadku policji, a nawet przechadzając się po mieście będziemy zmuszeni do wybierania odpowiednich dróg, ponieważ wrogowie będą bardziej agresywni, a główny bohater otrzyma więcej obrażeń. Studio zdecydowało się także na ważny detal związany z amunicją – jeśli przeładujemy broń z kilkoma pociskami w magazynku, to stracimy wszystkie naboje.
Na klasycznym poziomie wymagające będą również wszystkie walki, gracze powinni chętnie korzystać z broni białej, która da im dużą przewagę, ale również muszą zwracać uwagę na przeciwników – noże i pałki pozwolą na kontrolowanie pojedynku. Warto dodać, że regeneracja zdrowia działa w tym wypadku jedynie do 20%, a apteczki leczą mniej HP.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Mafia: Edycja Ostateczna.