PS5 SSD i Tempest 3D AudioTech w oczach deweloperów Demon's Souls, Hitman 3, Far Cry 6 i innych

Gry
2883V
PS5 SSD i Tempest 3D AudioTech w oczach deweloperów Demon's Souls, Hitman 3, Far Cry 6 i innych
Wojciech Gruszczyk | 01.09.2020, 16:37

Twórcy z całego świata podzielili się wrażeniami z tworzenia swoich gier na PS5. Wszyscy zainteresowani wykorzystują do projektowania pozycji między innymi nowoczesny dysk SSD oraz silnik Tempest 3D AudioTech i oba te podzespoły wpłyną na nasze doświadczenia.

Sony opublikowało dzisiaj reklamę prezentującą możliwości PlayStation 5 i ponownie na temat sprzętu wypowiedzieli się deweloperzy, którzy mają już okazję opracowywać gry na PS5. Na blogu PlayStation pojawiło się ciekawe podsumowanie.

Dalsza część tekstu pod wideo

Brian Horton, dyrektor kreatywny Marvel's Spider-Man: Miles Morales, potwierdził, że nowa przygoda w uniwersum Człowieka-Pająka nie tylko zapewni szybsze wczytywanie rozgrywki, ale tym razem świat będzie znacznie bardziej szczegółowy – dysk SSD zaoferuje dynamiczne ładowanie detali, które będą pojawiać się na naszym ekranie.

Demon's Souls również wykorzysta atuty szybkiego dysku i w tym wypadku SSD pozwoli błyskawicznie wracać do gry po śmierci – jak wiadomo w tym tytule na pewno często będziemy umierać. Zdaniem Mattiasa Engströma (reżyser Hitman 3) nowy dysk PS5 ma zachęcić graczy do eksperymentowania i zabawy.

Neil Hill (główny programista Far Cry 6) jest przekonany, że SSD w PS5 to prawdziwy „gamechanger”, ponieważ na nowej generacji mamy doświadczyć niesamowitych innowacji w streamingu i projektowaniu gier z otwartymi światami. Marcus Smith (dyrektor kreatywny Insomniac Games) potwierdził, że SSD w PlayStation 5 pozwala zupełnie inaczej myśleć o projektowaniu gier oraz światów – a pierwszy tego pokaz mamy doświadczyć w Ratchet & Clank: Rift Apart.

Twórcy wypowiedzieli się także o silniku Tempest 3D AudioTech – Harry Krueger (reżyser Returnal) wspomniał, że dzięki technologii gracze dosłownie poczują, w którym miejscu się znajdują i z jakiej strony zmierzają w ich stronę przeciwnicy.

Pozytywne odczucia związane z dźwiękiem poczujemy także w Tribes of Midgard – w tym tytule to właśnie muzyka pozwoli nam lepiej przygotować się na nadciągające wydarzenia. W Horizon Forbidden West to właśnie Tempest 3D AudioTech ułatw lepiej lokalizować maszyny znajdujące się w terenie.

Jun Takeuchi (producent wykonawczy Resident Evil Village) podkreślił, że Tempest 3D AudioTech został niemal specjalnie stworzony dla takich gier jak horrory. Gracze wcześniej musieli inwestować duże pieniądze w nowoczesne systemy audio lub słuchawki, a teraz wszyscy zainteresowani otrzymają odpowiednie doznania. To pomoże deweloperom w lepszym opracowaniu gier, ponieważ zespół może mieć pewność, że każdy zainteresowany usłyszy takie same dźwięki. Identycznego zdania jest Jurjen Katsman odpowiedzialny za Marvel's Avengers, który podkreśla, że teraz każdy gracz usłyszy, gdy Iron Man będzie atakował wieżyczkę za naszymi plecami lub Hulk zacznie krzyczeć – technologia Sony zapewni wszystkim graczom równe doświadczenie.

Poznajcie również nowe firmy z PS Plus Rewards.

Źródło: https://blog.playstation.com/2020/09/01/devs-speak-how-ps5-consoles-ultra-high-speed-ssd-and-tempest-3d-audiotech-engine-will-enhance-the-future-of-gaming/

Komentarze (64)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper