Project Cars 3 i porównanie graficzne, które utwierdza w przekonaniu, że gra jest słabo zoptymalizowana
Na kanale wolfgang pojawiło się porównanie graficzne dotyczące Project Cars 3, które tylko utwierdziło mnie w przekonaniu, że gra została bardzo źle zoptymalizowana.
Project CARS 3 nie jest tym, o czym marzyli fani marki (zapraszam do przeczytania recenzji). Nie mam na myśli tutaj jedynie arcade'owego systemu jazdy, ale też aspekty techniczne, przez które gra dużo traci, co widać było nawet w nagranych i wrzuconych gameplayach przez graczy.
Teraz możemy rzucić okiem na porównanie wykonane przez wolfganga, który korzystając z komputera osobistego wyposażonego w kartę graficzną RTX 2060 oraz procesor Intel Core i7-8700K, pokazał oprawę wizualną i ilość klatek na sekundę na różnych ustawieniach graficznych.
Na samym starcie widzimy, że na maksymalnych ustawieniach produkcja spada nawet poniżej 30 FPS-ów, a trzeba przypomnieć, że jest to gra z zamkniętym światem, w którym przygotowano kilkanaście poziomów. Otwarte światy, tak jak ten w przykładowo Need for Speed Heat, zdecydowanie bardziej obciąża komputer, więc wydaje mi się, że 30 klatek na sekundę na najwyższych ustawieniach (z dosyć dobrą kartą), w tymże tytule, to zdecydowanie za mało.
Z kolei na opcjach ustawionych na minimum pozycja chodzi w minimum 100 FPS-ach, ale nie oszukujmy się - wygląda bardzo, ale to baaardzo słabo, szczególnie kiedy pada deszcz. Niżej zamieszczony materiał tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że Project Cars 3 kompletnie nie radzi sobie, gdy na ekranie pojawia się więcej, niż 4-5 samochodów. Wystarczy załączyć film w momencie 6;48, a potem cofnąć się do 6;10.