Grafika Prince of Persia: Piaski Czasu Remake to wizja artystyczna. Ubisoft odpowiada na krytykę
Ubisoft postanowił odpowiedzieć na krytykę fanów i wytłumaczyć zamieszanie związane z Prince of Persia: Piaski Czasu Remake. Według oficjalnych informacji – deweloperzy nie mierzyli się z problemami, a zaprezentowana oprawa to wizja artystyczna deweloperów.
Od wczoraj nie milkną głosy graczy, którzy komentują oprawę Prince of Persia: Piaski Czasu Remake. Ubisoft zaprezentował grę, ale firma liczyła na pozytywniejszy odbiór produkcji. Zamiast tego tytuł jest krytykowany i fani szukają kolejnych wpadek deweloperów.
Sytuację gry postanowił skomentować Pierre Sylvain-Gires (reżyser), który potwierdził, że Prince of Persia: Piaski Czasu Remake powstaje od 2,5 roku i w szczytowym momencie nad projektem pracowało 170 deweloperów.
Przedstawiciel Ubisoftu odpowiedział na negatywne komentarze sympatyków uniwersum, którzy uważają, że na Prince of Persia: Piaski Czasu Remake przeznaczono bardzo mały budżet i twórcy mogli natrafić na problemy z harmonogramem prac. Pierre Sylvain-Gires podkreślił jednak, że studio nie borykało się z niedogodnościami związanymi z pieniędzmi oraz czasem – gra powstaje bez takich niedogodności. Reżyser podkreślił, że najważniejszym elementem dla zespołu jest zapewnienie jak najwyższej jakości.
W trakcie rozmowy Pierre Sylvain-Gires zaznaczył, że Ubisoft chciał nadać produkcji specjalnego wyglądu i w grze trafimy do 40 różnych lokacji, więc zdecydowano się na „wyjątkową oprawę wizualną, by wyróżnić produkcję na tle innych gier”.
Deweloper nie ukrywał jednak pewnych problemów – Prince of Persia: Piaski Czasu Remake powstaje na silniku Anvil, który jest przystosowany do otwartych światów. Technologia jest wykorzystywana do serii Assassin's Creed i autorzy zmierzyli się z niedogodnościami, by dostosować gameplay do mniejszych lokacji.