Microsoft potwierdza: Xbox Series S bez ulepszeń z Xboksa One X, ale konsola otrzyma własne funkcje
Microsoft wydał oświadczenie dotyczące wstecznej kompatybilności Xboksa Series S. Urządzenie nie skorzysta z ulepszeń zastosowanych przez Xboksa One X, ale otrzyma szereg własnych funkcji, które zaoferują graczom lepsze doświadczenie.
Redakcja Digital Foundry opublikowała dzisiaj wstępną analizę Xboksa Series S, w której pojawiła się zaskakująca wiadomość – konsola nowej generacji może posiadać za mało pamięci RAM, by we wstecznej kompatybilności zaoferować ulepszenia, które znamy z Xboksa One X.
Nie musieliśmy długo czekać na wiadomość Microsoftu. Korporacja potwierdziła, że wsteczna kompatybilność w Xboksie Series S opiera się na grach z Xboksa One S, ale jednocześnie zapowiedziała liczne ulepszenia:
„Xbox Series S został zaprojektowany jako najbardziej przystępna cenowo konsola następnej generacji i umożliwia grę w produkcje następnej generacji w rozdzielczości 1440p w 60fps. Aby zapewnić najwyższą jakość kompatybilności wstecznej zgodnej z pierwotnymi założeniami twórców, w konsolach Xbox Series S uruchamiana jest wersja gry z Xboksa One S, przy jednoczesnym zastosowaniu ulepszonego filtrowania tekstur, wyższej i bardziej stałej liczby klatek na sekundę, szybszego czasu ładowania i funkcji Auto HDR”
Jak się okazuje, Microsoft faktycznie w przypadku Xboksa Series S zaoferuje wsteczną kompatybilność z Xboksa One S, ale jednocześnie firma zapewni wszystkie ulepszenia, które były dostępne w grach poprawionych dla Xboksa One X.
Nadal pozostaje pytanie – czy takie pozycje ze wstecznej kompatybilności będą działać lepiej na Xboksie Series S od Xboksa One X? Odpowiedź na to pytanie poznamy dopiero w przyszłości, ale trzeba to podkreślić: inżynierowie z Redmond zadbali o szereg ulepszeń.