Założyciel Bethesdy o przejęciu: „Sony nie może dostać tego, co posiada Microsoft”
Christopher Weaver, założyciel Bethesdy, skomentował zeszłotygodniowe wykupienie przedsiębiorstwa przez Microsoft. Oprócz podkreślenia znaczenia owego przejęcia zarówno dla korporacji z Redmond, jak i Bethesdy, Weaver nawiązał do rywalizacji z Sony, jaka ma miejsce w związku z premierami next-genów.
W zeszłym tygodniu Microsoft ogłosił przejęcie Bethesdy za kwotę 7,5 mld dolarów. Automatycznie wielu graczy zaczęło zastanawiać się, jak obecnie będzie wyglądać sytuacja produkcji zmierzających na PlayStation 5 i choć Spencer zapewniał, że „wszystko zależy od pojedynczego przypadku”, powoli docierają do nas głosy o kolejnych grach zmierzających również na amerykańską konsolę. Szef Xboksa ostatnio przekonywał, że ekosystem Xboksa będzie najlepszy do grania w tytuły Bethesdy.
Christopher Weaver to przedsiębiorca i programista, który w 1986 roku założył Bethesdę oraz miał niebagatelny wpływ na rozwój marki The Elder Scrolls. W 2002 roku opuścił firmę, jednak przez kilka lat pozostał jej akcjonariuszem. W wywiadzie udzielonym Inverse Weaver podkreślił, że wiedział o rozmowach prowadzonych z Microsoftem i określił je mianem „niezwykle ciekawego przejęcia ze strony obu grup”.
Przedsiębiorca dodał również, że czas ogłoszenia pozyskania Bethesdy był kluczowy i bezpośrednio związany z rywalizacją z Sony. Jak wiemy, premiery PS5 i Xboksa Series X|S zbliżają się nieubłaganie.
„Nie sądzę, aby ta zapowiedź, która była tak blisko ogłoszeń Sony dotyczących PS5, była przypadkowa. (Na rynku-red.) jest ograniczona liczba sprawdzonych twórców AAA. Sony nie może dostać tego, co posiada Microsoft."
Weaver zaznacza, że pomimo zapowiedzi Phila Spencera o częściowej niezależności amerykańskiego wydawcy i producenta gier, Microsoft będzie śmiało korzystał z jego możliwości. Wykupienie Bethesdy może okazać się „najlepszym z ruchów” jakie gigant z Redmond wykonał przed startem next-genów.
"Rozumiem, że Microsoft szanuje 34 lata potwierdzonej zdolności Bethesdy do tworzenia wysokiej jakości produkcji i obiecał, że pozwoli Bethesdzie być Bethesdą. Mimo to, nie spotkałem jeszcze dyrektora wykonawczego, który nie chciałby przyspieszyć sprzedaży potencjalnego produktu".
"Przejęcie Bungie było ważnym czynnikiem decydującym o sukcesie pierwszego Xboxa. W zależności od tego, jak szybko Bethesda może przygotować produkcje dla Microsoftu, podejrzewam, że Microsoft patrzy na ich portfolio i chce powtórzyć jeden ze swoich "najlepszych ruchów"."
Jak jednak podkreślił Weaver, w związku ze zmianami dotyczącymi Bethesdy i transakcją opiewającą na 7,5 mld dolarów, to gracze będą prawdziwymi zwycięzcami.