Cyberpunk 2077 z obowiązkowym crunchem. Twórcy będą pracować przez 6 dni w tygodniu do premiery
Szefowie CD Projektu nie dotrzymali obietnicy. Jeszcze w 2019 roku wspominali o kulturze pracy i rozwoju Cyberpunka 2077 bez stosowania nadgodzin, tymczasem od poniedziałku całe studio musi przejść na obowiązkowy, 6-dniowy tryb pracy. Jak to mówią – wszystkie ręce na pokład, bo premiera nadciąga.
W 2019 roku CD Projekt zwrócił się do Jasona Schreiera, by opowiedzieć o kulturze pracy nad Cyberpunkiem 2077. Dziennikarz został zapewniony, że członkowie całego zespołu będą mogli pracować w standardowym wymiarze godzin, a Marcin Iwiński podczas rozmowy „zobowiązał się” do umożliwienia pracownikom rozwijania gry bez nadgodzin.
„Od dziś całe studio (developerskie) wchodzi na wyższe obroty”
Po roku do Schreiera zgłosił się jeden z deweloperów, prosząc o anonimowość, który przedstawił wiadomość od szefa studia – w jej treści Adam Badowski podkreślił, że pomimo iż jest optymistą w kwestii premiery Cyberpunka 2077, to jednak nadszedł czas, by wyeliminować „wiele błędów i usterek”, więc wszyscy pracownicy będą pracować przez 6 dni w tygodniu. Według Badowskiego będzie to „typowa” praca w tygodniu roboczym oraz w jeden dzień w weekend. Wszystkie nadgodziny zostaną normalnie wypłacone.
Badowski zaznaczył, że właśnie trwa certyfikacja Cyberpunka 2077 – Sony i Microsoft otrzymały już pliki, które zostaną sprawdzone.
„Biorę to na siebie, aby otrzymać pełne poparcie dla tej decyzji. Wiem, że jest to w bezpośredniej sprzeczności z tym, co powiedzieliśmy o crunchu. Jest to również w bezpośredniej opozycji do tego, w co osobiście wierzyłem już jakiś czas temu - że crunch nigdy nie powinien być rozwiązaniem. Ale wykorzystaliśmy wszystkie inne możliwe sposoby odnalezienia się w tej sytuacji.”
Jason Schreier dowiedział się również, że część pracowników rozwija Cyberpunka 2077 w nocy i w weekendy od ponad roku, najpewniej więc już teraz całe studio oficjalnie wchodzi w tryb crunchu, by zdążyć przed listopadową premierą.
Many developers on Cyberpunk 2077, one of the most hotly anticipated games of 2020, have been working overtime hours for months if not years now. But this call for six-day work weeks, "mandatory" crunch, directly reneges on what CDPR's bosses told me last year.
— Jason Schreier (@jasonschreier) September 29, 2020
Sprawdźcie nasze wrażenia z „Cyberpunk 2077. Jedyna oficjalna książka o świecie gry”, czyli znakomitego wprowadzenia do produkcji polskiego studia.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.