PS5 Boost Mode potwierdzony przez sklepy Sony. Gracze dotarli do informacji o wstecznej kompatybilności
Na PlayStation Store znalazły się nieopublikowane wcześniej informacje o wstecznej kompatybilności PS5. Sony wciąż nie pokusiło się o przekazanie wiadomości, choć te zostały już dodane na PSN – wśród szczegółów pojawia się między innymi PS5 Boost Mode.
Sony zaprezentowało wczoraj nowy gameplay Sackboy: Wielka Przygoda oraz potwierdziło Demon's Souls Digital Deluxe Edition. Społeczność PlayStation coraz bardziej oczekuje na ujawnienie konkretnych informacji dotyczących wstecznej kompatybilności PS5.
W kodzie źródłowym PlayStation Store zostały już dodane komunikaty dotyczące grania w produkcje z PlayStation 4 na PlayStation 5. W szczegółach pojawiają się następujące wzmianki:
„Grając w gry z PS4 na PS5, niektóre funkcje z PS4 mogą nie być dostępne.”
„Ta gra z PS4 nie jest obsługiwana przez obecne oprogramowanie PS5. Nadal staramy się, by na PS5 można było grać w więcej gier z PS4. Zaktualizuj swój system PS5, a następnie spróbuj zagrać w grę.”
„Włączono PS5 boost mode”
Pierwsza informacja jest typowym ostrzeżeniem, które potwierdza, że niektóre produkcje z gier dostępnych na PlayStation 4 nie będą aktywne na PlayStation 5 – nie znamy jeszcze szczegółów, ale te powinny zostać wkrótce ujawnione. Druga wzmianka sugeruje, że na premierę PS5 nie otrzymamy dostępu do całego katalogu PS4, co w zasadzie potwierdza wiadomość brytyjskiego Eurogamera, według którego Sony będzie systematycznie rozbudowywać ofertę – podobnie jak kiedyś robił to Microsoft z grami z Xboksa 360.
Natomiast o PS5 Boost Mode usłyszeliśmy pierwszy raz na osławionej prezentacji Marka Cerny'ego, który opowiadał o możliwościach PS5. Główny inżynier platformy wspomniał, że wsteczna kompatybilność PlayStation 5 będzie możliwa dzięki idealnemu emulowaniu PS4 lub PS4 Pro na PS5, ale w tym wypadku gracze nie mogą liczyć na jakiekolwiek ulepszenia – we wskazanej sytuacji next-gen symuluje specyfikację poprzednich konsol Sony. Pracownicy korporacji przygotowali jednak „Boost Mode”, który ma poprawić jakość rozgrywki, zapewniając chociażby płynniejszą animację. Deweloperzy muszą w tym wypadku sprawdzać każdy tytuł i ręcznie włączać w nim funkcję.
„Możesz doświadczyć nieoczekiwanego zachowania podczas rozgrywki w tę grę z PS4 na konsoli PS5."
Możliwe, że Sony będzie także informować o „nieoczekiwanych” sytuacjach podczas rozgrywki w gry z PlayStation 4 na PlayStation 5. Możliwe, że nie wszystkie gry zostały kompletnie sprawdzone, dlatego też gracze będą ostrzegani przed ewentualnymi niedogodnościami.
Co więcej, w kodzie źródłowym strony PlayStation Store odnaleziono również ostrzeżenia dotyczące nowych funkcji, jakich doświadczymy dzięki kontrolerowi DualSense – mowa o adaptacyjnych triggerach i haptycznych wibracjach.
„msgid_ps5_controller_trigger_effect": "Trigger effect required"
„msgid_ps5_controller_vibration": "Vibration function required"
Niestety, na więcej oficjalnych informacji musimy wciąż czekać.