Returnal to wymagający rogal. Twórcy zdradzają szczegóły i pokazują ładne ujęcia
Housemarque opracowuje kolejną grę na zlecenie Sony i Japończycy w końcu ujawnili konkrety o Returnal. Deweloperzy zaproponują wymagającą produkcję, podczas której odwiedzimy zmieniającą kształt planetę. Poznajcie konkretne informacje o grze.
Returnal zostało zapowiedziane na The Future of Gaming, ale dotychczas nie otrzymaliśmy wielu szczegółów gry. Produkcja zmierza na PlayStation 5 i zadebiutuje w przyszłym roku, ale w końcu poznaliśmy konkrety, które pozwalają szykować się na bardzo ciekawego rogala.
W Returnal wcielimy się w Selenę, która awaryjnie ląduje na tajemniczej planecie – miejsce zmienia kształt. Główna bohaterka musi przedzierać się przez świat pradawnej cywilizacji, a podczas zabawy należy walczyć o przetrwanie. Twórcy wspominają o osamotnionej walce, więc najwidoczniej pozycja skupia się na rozgrywce single-player.
Gra Housemarque to rogal, więc każda śmierć sprawi, że rozpoczniemy rozgrywkę od początku:
„W toku bezwzględnej rozgrywki typu rougelike odkryjesz, że każda przemiana, jaką przechodzi planeta, oznacza również nowy zestaw przedmiotów, z których możesz korzystać. Każda pętla to nowe kombinacje zmuszające do przekraczania własnych granic i stosowania innych strategii walki.”
Deweloperzy podkreślają, że stworzyli pozycję z myślą o wielokrotnym przechodzeniu, a każda porażka ma wpłynąć na graczy. Zainteresowani za każdym razem zmierzą się z nowymi wyzwaniami.
Returnal skupia się na przetrwaniu, a każda śmierć wyzeruje nasz ekwipunek. Podczas rozgrywki będziemy jednak zbierać technologię obcych, która w kolejnych cyklach poprawi umiejętności Seleny. Deweloperzy określają pozycję jako trzecioosobową strzelankę rougelike rodem z „gatunku bullet hell”. Istotnym elementem pozycji będzie również łączenie historii przez fragmenty wspomnień protagonistki.
Gra wykorzysta funkcje PlayStation 5:
- Szybkie ładowanie: Przeskakuj przez portale między światami dzięki ultraszybkiej prędkości SSD systemu PS5™. Niemal natychmiastowa prędkość ładowania, dzięki której od razu wrócisz do akcji i nie będziesz czekać na wznowienie gry po śmierci.
- Adaptacyjne efekty „Trigger”: Przełączaj się instynktownie między trybami strzelania, dzięki jednemu adaptacyjnemu efektowi "Trigger" – przechodź bezpośrednio od celowania do alternatywnego ognia swojej broni.
- Efekty dotykowe: Poczuj to, co dzieje się w grze – kiedy odkrywasz fragmenty wspomnień Seleny lub strzelasz z broni obcych.
- Technologia Tempest dźwięk 3D: Usłysz, co się dzieje z każdej strony dzięki dźwiękowi 3D – pociski przelatujące obok, wrogów krążących nad głową czy podkradających się od tyłu przeciwników.
Sprawdźcie kilka ładnych screenów: