PS5 - Astro's Playroom ładuje się w 3 sekundy, a Godfall został pozbawiony ekranów ładowania po śmierci
Redakcja Famitsu przygotowała materiał, w którym pokazuje, jak dysk SSD oddziałowuje na ekrany ładowania.
Jednym z najważniejszych aspektów na PlayStation 5 mają być bardzo krótkie czasy ładowania. Podczas dzisiejszej transmisji, podczas której mogliśmy spojrzeć z bliska na konsolę oraz kontroler do niej przystosowany, zauważyliśmy również ekrany ładowania w Astro's Playroom - startowym tytule automatycznie wgranym do systemu Sony.
Użytkownik Resetery, Dinjooh, przygotował krótki GIF, na którym zestawił ze sobą ekran ładowania w wyżej wymienionej grze z lipca, kiedy to miał okazję testować ją Geoff Keighley z tym, co widzieliśmy w dniu dzisiejszym. Jak zaraz zauważycie, obecna wersja zmodyfikowanego dysku SSD ładuje grę w niespełna trzy sekundy. Wersji poprzedniej zajmowało to dwukrotnie więcej czasu.
Redakcja Famitsu przetestowała także czas, który musimy spędzić bezczynnie po śmierci naszej postaci m.in. w Godfall, którego zapis z rozgrywki zobaczycie w tym miejscu. Okazuje się, że wraz z przytrzymaniem przycisku odpowiadającego za powrót do zabawy, do akcji przenosimy się dosłownie w sekundę. Dla porównania, w remake'u Mafii musimy bezczynnie siedzieć po śmierci nawet pół minuty. Z kolei w Astro's Playroom ta czynność zajmuje jedynie ułamek sekundy. Zobaczcie sami.