Szef marki Xbox nie jest pewny, czy 8K kiedykolwiek będzie standardem w grach
Konsole nowej generacji skupią się na rozgrywce w rozdzielczości 4K, choć na horyzoncie pojawia się już nowy standard. Phil Spencer nie jest jednak przekonany, czy 8K kiedykolwiek będzie wykorzystywane przez większość graczy.
PlayStation 5 oraz Xbox Series X zadebiutują w przyszłym miesiącu i skupią się na dostarczeniu jak najpłynniejszej rozgrywki w 4K. Od jakiegoś czasu słyszymy o pierwszych grach w 120 klatkach na sekundę, choć jednocześnie pojawiają się adnotacje o „dynamicznej” rozdzielczości i braku oczekiwanego 4K.
W trakcie wywiadu dla redakcji Wired, szef marki Xbox wypowiedział się o standardzie rozdzielczości. Phil Spencer podchodzi do sprawy rozsądnie, ale można też stwierdzić, że ze sporym dystansem. Jego zdaniem 8K to wciąż młoda technologia, która nigdy nie musi stać się standardem w naszej branży:
„Myślę, że 8K to aspirująca technologia. Urządzeń mających możliwość wyświetlania [w takiej jakości- przyp. red.] tak naprawdę jeszcze nie ma. Wydaje mi się, że od 8K dzieli nas wiele lat –o ile kiedykolwiek będzie to standardem w grach wideo.”
Problemem jest dostępność urządzeń. Liz Hamren, szefowa działu inżynierii gier Xboksa, dodała, że wciąż wielu graczy nie posiada odpowiednich telewizorów do rozgrywki w 4K, więc producenci nie muszą jeszcze myśleć o 8K.
Phil Spencer podkreślił również, że Xbox Series X i Xbox Series S zaoferują wsparcie ray-tracingu, prezentując graczom „prawdziwe, żywe oświetlenie, dokładne odbicia i realistyczną akustykę w czasie rzeczywistym podczas zwiedzania świata gry”. Podczas rozmowy z redaktorem Wired szef marki Xbox przyznał jednak, że obecnie technologia nie spełniła wszystkich obietnic z nią związanych.
Warto wspomnieć, że wczoraj mogliśmy sprawdzić rozgrywkę w 20 grach z Xboksa Series X, a Microsoft chwalił się rekordami Xbox Game Studios.