Cyberpunk 2077 mógł zaliczyć opóźnienie? Jason Schreier publikuje prywatną korespondencję CD Projekt RED
Crunch w CD Projekt RED to nadal bardzo gorący temat, który powrócił za sprawą redakcji Game Informer. Jason Schreier postanowił bronić swoich informacji i przedstawił nawet wiadomość od szefa polskiego studia – szczegóły otrzymali deweloperzy, gdy byli informowali o przełożeniu premiery.
Temat „obowiązkowego crunchu” w CD Projekt RED został poruszony przez Jasona Schreiera, który otrzymał wiadomość od jednego z deweloperów. Zdaniem dziennikarza redakcji Bloomberg – polskie studio nie dotrzymało obietnicy i teraz wszyscy twórcy muszą mierzyć się z wielkimi nadgodzinami. Następnie Adam Badowski (szef studia) potwierdził, że zespół pracuje po godzinach, by doprowadzić projekt do końca.
W międzyczasie CD Projekt RED potwierdził zakończenie prac nad Cyberpunkiem 2077, więc mamy pewność, że w następnych tygodniach zespół będzie rozwijać premierową łatkę, a dodatkowo zaproszono graczy na kolejny Night City Wire.
Już w zasadzie nikt nie wspominałby o crunchu w CD Projekt RED, ale temat powrócił za sprawą redakcji Game Informer – podczas ostatniego podcastu Liana Ruppert powiedziała, że według jej informacji, ludzie z polskiego studia nie zgadzają się z tym, jak ta historia została przedstawiona. Duża większość zespołu miała nawet wybrać nadgodziny, by móc dopracować grę do końca – zespół miał rozważać kolejne przełożenie premiery, ale to sami twórcy zgodzili się na dodatkową pracę, by doprowadzić projekt do końca.
BREAKING: @gameinformer reports, citing CDPR sources, that the #Cyberpunk2077 "crunch" story was blown out of proportion & some devs were even scared to celebrate the game going gold.
— Michael (@LegacyKillaHD) October 9, 2020
CDPR did consider delaying again but mass majority of devs supported extra day for 6 weeks. pic.twitter.com/hUip5hHX7m
Dziennikarka podkreśliła, że przedstawiciele studia mają nie odbierać tego jak crunch, ponieważ w Polsce sytuacja wygląda inaczej – dając tym samym do zrozumienia, że Polacy pracują w soboty.
Według Liany Ruppert cała sytuacja związana z nagłośnieniem sprawy wywołała duże poruszenie w polskim studiu, a jedna z osób nawet bała się świętować zakończenie prac nad grą – deweloper miał obawiać się reakcji znajomych, gdy ten będzie cieszył się i powie, że jest dumny z uzyskania złotego statusu.
Te informacje w złym świetle postawiły Jasona Schreiera, który postanowił odpowiedzieć. Redaktor przedstawił nawet prywatną wiadomość od Adama Badowskiego – szef studia CD Projekt RED wysłał informacje do swoich pracowników przepraszając ich za kolejne opóźnienie (czerwcowe). Badowski przeprosił nawet partnerów deweloperów.
A company embracing crunch culture doesn't make it evil or malicious or an industry villain. But I've never seen so many people jumping through hoops to try to deny or underplay reality the way they're doing for CD Projekt Red and Cyberpunk 2077
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 9, 2020
Liana Ruppert odpowiedziała na wiadomość Schreiera podkreślając, że nie mówiła o dziennikarzu, a o samej sytuacji – choć trzeba przyznać, że jej słowa bezpośrednio odwołują się do artykułu Schreiera.
I’ve never seen someone jump through as many as you do when looking to misrepresent situations. You know exactly how you worded this tweet and you know it doesn’t align with what was said. Not sure when you became a bully, but it’s a real shame because you are so incredible.
— Liana Ruppert (@DirtyEffinHippy) October 9, 2020
Again, the context? Not there in the tweet. This is why I don’t do a lot of “takes” on Twitter, too much nuance gets shelved, too much context gets lost.
— Liana Ruppert (@DirtyEffinHippy) October 9, 2020
This is so disappointing to see. https://t.co/r41hPFJju4
This is very disappointing. You can’t cram context into Twitter characters and we didn’t say anything about you. We didn’t even say about us, like you, just said what Devs said and talked about the spreading coverage, not your coverage specifically.
— Liana Ruppert (@DirtyEffinHippy) October 9, 2020
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.