Devil May Cry 5 na PS5 porównany z wersją PC. Ray tracing intryguje
Devil May Cry 5 już w listopadzie wyląduje na next-genach, posiadając pełną gamę ulepszeń. Capcom zadbał o nową oprawę oraz zawartość, jednak niektóre elementy nie trafią na PC. Właściciele nawet najmocniejszych komputerów nie doświadczą ray tracingu – najnowsze porównanie pokazuje różnice w jakości grafiki PS5 i PC.
Na ostatniej imprezie Sony zapowiedziano Devil May Cry 5: Special Edition, które zmierza wyłącznie na PlayStation 5 i Xboksy Series X|S. Twórcy zapewnią kilka trybów wyświetlania, a także zaproponują rozgrywkę nawet w 120 klatkach na sekundę.
Devil May Cry 5: Special Edition otrzyma wsparcie ray tracingu, które na początku będzie dostępne ekskluzywnie jedynie na PS5, a najpewniej w przyszłości trafi również na sprzęt Microsoftu. Jedynie gracze na PC nie otrzymają tej funkcji, co spotkało się z małym buntem – fani IP korzystający z PC zachęcali do bojkotu tytułu, ale nie wpłynęło to na zmianę decyzji Capcomu.
Twórcy zaprezentowali już ray tracing w Devil May Cry 5: Special Edition na PlayStation 5, dzięki czemu możemy spojrzeć na porównanie z wersją PC. Ultimate Gamerz zestawił pozycję przygotowaną na PS5 z edycją na komputery osobiste na ustawieniach ultra.
Łatwo można dostrzec różnice zapewnione przez ray tracing, a całość wygląda niezwykle obiecująco. To nadal początek, a w przyszłości deweloperzy powinni zaoferować bardziej dopracowane śledzenie promieni w czasie rzeczywistym, jednak już na premierę nowej generacji będziemy mogli doświadczyć kilku efektownie prezentujących się gier.