Gamedec z opóźnioną premierą. Twórcy polskiej cyberpunkowej gry wyjaśniają przyczyny
Już szykowaliśmy się na premierę wspaniale zapowiadającej się, polskiej cyberpunkowej gry Gamedec. Niestety doszło do opóźnienia jej premiery.
Gamedec nie trafi na rynek w planowanym terminie. Cyberpunkowy roleplay pozbawiony walk wyląduje w sprzedaży dopiero w 2021 r.
Deweloperzy Gamedec ujawnili w rozmowie z serwisem Polskigamedev przyczyny tej obsuwy. Chodzi o to, że po ujawnieniu dema gry pojawiło się trochę krytycznych głosów i wartościowych, konstruktywnych opinii. Autorzy postanowili zastosować się do komentarzy graczy i ulepszyć tytuł.
“Jeżeli chodzi o samą decyzję, to tutaj kluczowe były dla nas wyniki ankiet, które wysyłaliśmy w sierpniu przy okazji backers builda oraz pierwszego publicznego dema. Feedback graczy pokazał nam, że idziemy w dobrym kierunku, ale jest jeszcze wiele rzeczy, o które musimy zadbać, by nie tylko spełnić oczekiwania graczy, ale przede wszystkim wypuścić produkt, pod którym podpiszemy się my – dev team. Pierwsze komentarze graczy uspokajają, dlatego, że mają ten sam tok rozumowania, jak my. Gracze zdecydowanie wolą poczekać dłużej, ale otrzymać lepszy produkt końcowy. W związku z tym zdecydowaliśmy się przesunąć datę premiery gry na 2021 rok.” – powiedział Jakub Kwinta w rozmowie z serwisem Polskigamedev.
Polscy twórcy podkreślili, że chcą jeszcze mocniej rozwinąć wielowątkowość scenariusza i pozwolić na większą swobodę podejmowania decyzji przez gracza.
Jeśli chodzi o wydanie konsolowe, to deweloperzy Gamedec podkreślili, że priorytetem jest nadal wersja na PC i ona trafi na rynek w pierwszej kolejności. Potwierdzono też późniejsze wydanie gry na Switch. Możliwe jest stworzenie w przyszłości również konwersji na inne konsole.