Blizzard nie chce RTS-ów, więc kluczowi twórcy opuścili firmę i założyli nowe studio
Blizzard w ostatnich latach podobno nie chciał zgodzić się na przygotowanie nowej strategii czasu rzeczywistego, więc kilku czołowych deweloperów odeszło ze studia i założyło Frost Giant Studios. Zespół chce zapewnić dużego RTS-a.
Frost Giant Studios to kolejny zespół, który został założone przez byłych pracowników Blizzarda. Deweloperzy chcą pracować nad strategiami czasu rzeczywistego i zapewnić graczom wyjątkowe doświadczenie właśnie w tym gatunku.
Deweloperzy mówią wprost, że zebrali się, by zapewnić „kolejną świetną strategię czasu rzeczywistego na PC”, która będzie zawierać „epicką historię z innowacyjną rozgrywką w kooperacji”.
Takie słowa nie pojawiają się bez powodu, ponieważ w zespole znajdują się:
- Tim Morten (reżyser i dyrektor generalny) - były reżyser produkcji StarCraft II i Command & Conquer: Generals 2.
- Tim Campbell (Reżyser & szef studia) - były reżyser Wasteland 3, główny projektant kampanii Warcraft III: The Frozen Throne.
- Cara LaForge (Kierownik ds. Operacji biznesowych) - była starsza kierowniczka programu w Blizzard Esports, współzałożycielka Day 9 TV.
- Jesse Brophy (dyrektor artystyczny) - były główny artysta na StarCraft II i Główny Artysta na Diablo IV.
- Ryan Schutter (główny projektant UX) - były główny projektant na StarCraft II, twórca GameHeart.
- Kevin Dong (główny projektant kooperacji) - były główny projektant w StarCraft II, kierownik Team Liquid.
- Joseph Shunk (główny inżynier klienta) - były inżynier rozgrywki w StarCraft II i Warcraft III: Reforged.
- Austin Hudelson (główny inżynier serwera) - były inżynier serwera w StarCraft II.
- Micky Neilson (zewnętrzny scenarzysta) - były główny wydawca i starszy pisarz w Blizzardzie, autor dwóch najlepiej sprzedających się powieści New York Times.
Twórcy jeszcze nie są gotowi, by przedstawić graczom pierwszą produkcję, ale szczegóły powinny nadejść wkrótce. Deweloperzy mają gigantyczne doświadczenie w rozwijaniu gier z tego gatunku, więc fani RTS-ów powinni przyglądać się pracy studia.
Sytuacja jest interesująca, ponieważ według Jasona Schreiera – twórcy próbowali uzyskać zgodę na przygotowanie nowego RTS-a w Blizzardzie, ale nie otrzymali zielonego światła, więc zdecydowali się założyć własne studio.
I've heard stories of Blizzard folks trying to get RTS games greenlit in recent years with no success, so it's sadly no surprise to see a bunch of devs who love the genre starting their own company.
— Jason Schreier (@jasonschreier) October 20, 2020