Blizzard nie chce RTS-ów, więc kluczowi twórcy opuścili firmę i założyli nowe studio

Blizzard w ostatnich latach podobno nie chciał zgodzić się na przygotowanie nowej strategii czasu rzeczywistego, więc kilku czołowych deweloperów odeszło ze studia i założyło Frost Giant Studios. Zespół chce zapewnić dużego RTS-a.
Frost Giant Studios to kolejny zespół, który został założone przez byłych pracowników Blizzarda. Deweloperzy chcą pracować nad strategiami czasu rzeczywistego i zapewnić graczom wyjątkowe doświadczenie właśnie w tym gatunku.
Deweloperzy mówią wprost, że zebrali się, by zapewnić „kolejną świetną strategię czasu rzeczywistego na PC”, która będzie zawierać „epicką historię z innowacyjną rozgrywką w kooperacji”.




Takie słowa nie pojawiają się bez powodu, ponieważ w zespole znajdują się:
- Tim Morten (reżyser i dyrektor generalny) - były reżyser produkcji StarCraft II i Command & Conquer: Generals 2.
- Tim Campbell (Reżyser & szef studia) - były reżyser Wasteland 3, główny projektant kampanii Warcraft III: The Frozen Throne.
- Cara LaForge (Kierownik ds. Operacji biznesowych) - była starsza kierowniczka programu w Blizzard Esports, współzałożycielka Day 9 TV.
- Jesse Brophy (dyrektor artystyczny) - były główny artysta na StarCraft II i Główny Artysta na Diablo IV.
- Ryan Schutter (główny projektant UX) - były główny projektant na StarCraft II, twórca GameHeart.
- Kevin Dong (główny projektant kooperacji) - były główny projektant w StarCraft II, kierownik Team Liquid.
- Joseph Shunk (główny inżynier klienta) - były inżynier rozgrywki w StarCraft II i Warcraft III: Reforged.
- Austin Hudelson (główny inżynier serwera) - były inżynier serwera w StarCraft II.
- Micky Neilson (zewnętrzny scenarzysta) - były główny wydawca i starszy pisarz w Blizzardzie, autor dwóch najlepiej sprzedających się powieści New York Times.
Twórcy jeszcze nie są gotowi, by przedstawić graczom pierwszą produkcję, ale szczegóły powinny nadejść wkrótce. Deweloperzy mają gigantyczne doświadczenie w rozwijaniu gier z tego gatunku, więc fani RTS-ów powinni przyglądać się pracy studia.
Sytuacja jest interesująca, ponieważ według Jasona Schreiera – twórcy próbowali uzyskać zgodę na przygotowanie nowego RTS-a w Blizzardzie, ale nie otrzymali zielonego światła, więc zdecydowali się założyć własne studio.