Devil May Cry 5. Błyskawiczne loadingi z PS5 porównane z Xbox One X, PC i PS4
Sony nie żartowało, kiedy zapowiadało ogromne przyspieszenie wgrywania danych na konsoli nowej generacji. Devil May Cry 5 robi największe wrażenie na PS5 właśnie błyskawicznymi czasami loadingów.
Ten temat poruszaliśmy już 11 października, kiedy okazało się w trakcie japońskiego livestreama, że loadingi w Devil May Cry 5: Special Edition trwają ok. 3-4 sekundy.
Tym razem możemy porównać jak dokładnie ta sama sekcja Devil May Cry 5 ładuje się oprócz PS5 również na PS4, Xbox One X i PC.
Wyniki testu czasu loadingów w Devil May Cry 5:
- PS5 – 3 sekundy
- PC - 11 sekund
- Xbox One X – 17 sekund
- PS4 – 22 sekundy
W przypadku PC do testu wykorzystano nośnik SSD - nie wiadomo jednak dokładnie o jakich parametrach transferu danych (dzięki szybszemu nośnikowi SSD można by teoretycznie uzyskać szybszy loading).
Jedno jest pewne - eliminacja albo ogromne przyspieszenie loadingów to jedna z najwspanialszych cech nowej generacji konsol. Czekaliśmy na to wiele lat.
Jak się ostatnio okazało w Devil May Cry 5 pogramy na PS5 i XSX z włączonym ray tracingiem, ale tylko w wybranych trybach. Dokładnie ray tracing włączony będzie w rozdzielczości 4K i 30 fps oraz 1080p i 60 fps. Zapomnieć więc można o rozgrywce z włączonym ray tracingiem w 4K i 60 fps. Więcej informacji na ten temat przeczytacie tutaj.