Xbox Series X znacząco ulepsza gry. Rainbow Six Siege dobija nawet 140 fps
Xbox Series X pozwoli graczom zapoznać się z ulubionymi grami w najlepszej jakości i najnowsze testy urządzenia potwierdzają fantastyczną jakość rozgrywki w tytuły ze wstecznej kompatybilności. W każdej pozycji poczujecie wyraźny wzrost wydajności, a najnowszy materiał Digital Foundry pokazuje, że deweloperzy nie muszą przygotowywać nawet łatek.
Microsoft już wcześniej przedstawił konkretne szczegóły dotyczące wstecznej kompatybilności. Xbox Series X i Xbox Series S wykorzystują natywnie GPU, CPU i SSD do ulepszenia gier i każda produkcja będzie działać lepiej na nowych konsolach.
Deweloperzy mogą przygotowywać aktualizacje, by odblokować zablokowane 30/60 klatek na sekundę, ale nawet bez tego każda propozycja z Xboksa One, Xboksa 360 i Xboksa działa lepiej na next-genach.
Digital Foundry przygotowało ciekawy test, który pokazuje, że dosłownie każda pozycja oferuje płynniejszą rozgrywkę oraz często możemy liczyć na lepszą oprawę. Interesującym przykładem jest Rainbow Six Siege, ponieważ jest to prawdopodobnie jedyna gra z odblokowanymi klatkami na sekundę (przynajmniej w trybie single-player) i z włączoną funkcją V-Sync.
W rezultacie? Tytuł Ubisoftu jeszcze bez aktualizacji (a otrzyma wsparcie 120 fps) działa w ponad 100 fps i dobija nawet do ponad 140. Nie możemy tutaj mówić o stałych klatkach, ale jest to wyłącznie pokaz możliwości – pewnie większość gier dobijałaby do ponad 100 fps na Xboksie Series X, gdyby twórcy odblokowywali frame rate.
Gdy twórcy rozpoczną wykorzystywanie mocy Xboksa Series X (mają do tego narzędzia), to na pewno zobaczymy wiele gier ze wstecznej kompatybilności, które będą działać kapitalnie na next-genie Microsoftu.