Sony nie zamierza wydawać miliardów na studia. Jim Ryan uderza w Microsoft i chwali twórców Ghost of Tsushima

Gry
3962V
Sony nie zamierza wydawać miliardów na studia. Jim Ryan uderza w Microsoft i chwali twórców Ghost of Tsushima
Iza Łęcka | 30.10.2020, 10:23

Sony rozpoczyna nową generację z listą interesujących, różnorodnych tytułów, która zdaniem Jima Ryana jest najlepszym zestawem startowym w historii PlayStation. Dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment udzielił wywiadu, w którym między innymi chwalił twórców Ghost of Tsushimy.

Czas przed premierą PlayStation 5 to okres wytężonej pracy skupiającej się na promocji next-gena, do której dołączył Jim Ryan. Dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment chętnie udziela kolejnych wywiadów, podczas których nie tylko mówi o konsoli, ale i pracy całego zespołu skupionego wokół marki PlayStation. Tym razem podczas rozmowy z GamesIndustry.biz wspomniano o gigantycznej sumie, jaką Microsoft przeznaczy na kupienie Bethesdy. Szef PlayStation nie ukrywa, że struktury SIE Worldwide Studios mogą zostać rozbudowane, jednak Sony stawia na mniej popularny model rozwoju:

Dalsza część tekstu pod wideo

„Prawdopodobnie nie jest to powszechnie doceniane ani rozumiane, do jakiego stopnia organicznie rozwinęliśmy nasze możliwości tworzenia gier w ciągu tej generacji. Oczywiście, pomogło w tym nabycie Insomniac Games i cudownie jest mieć ich w rodzinie.”

Przedstawiciel PlayStation zasugerował, że Sony nie musiało wydać miliardów na nowe studia, a mimo to udało się przygotować najlepszy zestaw gier w historii:

„Zapraszam wszystkich do zapoznania się z line-upem okna premierowego PS4, czy PS3, i zestawić go z tym, co mamy zamiar wprowadzić w analogicznej fazie PS5. Nie ma żadnego porównania.”

Jim Ryan już wcześniej zasugerował, że może przyłączyć do SIE Worldwide Studios kolejne studia, jednak dla Sony priorytetem jest równomierny i starannie zaplanowany rozwój zespołów:

„Nie jest to owoc ogromnych wydatków, ale bardzo stabilny i starannie zaplanowany wzrost naturalny. Prawdopodobnie najlepszym przykładem, jaki mógłbym podać jest... Mógłbym oczywiście mówić o Naughty Dog, ale oni zawsze robili świetne gry. Jednak porozmawiajmy o Ghost of Tsushima, który był sukcesem recenzenckim i z pewnością komercyjnym w stopniu, w jakim się nie spodziewaliśmy. Mówię tu o wielkiej pracy jaką wykonało Sucker Punch, by rozwinąć swój poprzedni system pracy.”

Nie ulega wątpliwości, że Sony ma zupełnie inne podejście do rozwijania SIE Worldwide Studios, ale czy możemy krytykować jakąkolwiek z form rozwoju własnych struktur, kiedy mają one nieco inne założenia? Wydaje mi się, że nie – najważniejsze jest, by w ostateczności deweloperzy mogli realizować swoje plany, a gracze otrzymywali znakomite gry.

Sprawdźcie nasz unboxing PlayStation 5, a także zerknijcie na porównanie PS5 i XSX.

Źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/playstation-ceo-says-weve-grown-our-studios-organically-rather-than-via-spending-sprees/ https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-10-29-how-sony-plans-to-make-ps5-bigger-than-ps4

Komentarze (231)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper