PS5 ze wsparciem dla graczy z niepełnosprawnościami. Sony zdradziło szczegóły
Next-gen Sony posiadał będzie szereg usprawnień, które pomogą osobom z różnymi niepełnosprawnościami cieszyć się z rozgrywki. Japończycy nie zapomnieli o grupie graczy, dla których wprowadzone udogodnienia będą przydatne w poznawaniu gier. Sprawdźcie szczegóły.
Społeczność graczy jest niezwykle różnorodna, a w tej ogromnej grupie znajdują się również osoby z niepełnosprawnościami. Japońska korporacja coraz prężniej dostrzega sympatyków PlayStation, którzy do pełnego zanurzenia się w rozgrywce potrzebują nieco pomocy – dlatego też na początku roku do życia powołana została jednostka ABLE@PlayStation, do której zadań należy między innymi integracja ze społecznością osób niepełnosprawnych i opracowywanie stosownego wsparcia.
Jak wiemy, już PlayStation 4 miało szereg funkcji, które nieco ułatwiały rozgrywkę chociażby graczom z wadami wzroku. Dobrym przykładem produkcji dającej szerokie pole do popisu w przytaczanej kwestii było The Last of Us Part II, w którym Naughty Dog zapewniło aż 60 opcji dostosowania.
PlayStation 5 również będzie konsolą, której użytkowanie może stać się nieco łatwiejsze dla niepełnosprawnych entuzjastów gier wideo. Next-gen Sony posiada funkcję głosowego dyktowania, która umożliwia wprowadzanie tekstu bez użycia wirtualnej klawiatury. Użytkownicy niewidomi oraz niedowidzący będą mogli skorzystać ze Screen Readera, dzięki któremu usłyszą tekst znajdującego się na ekranie, a gracze głusi lub niedosłyszący również wykorzystają tę funkcję, by napisane przez nich wiadomości mogły zostać odczytane na głos. Screen Reader obsługiwać będzie kilkanaście języków, wśród których znajdują się między innymi angielski, japoński, włoski, francuski czy niemiecki. Na PS5 dostosujemy wyświetlanie kolorów, które będzie także możliwe w grach, a ulepszony dźwięk zapewni łatwiejszą orientację w przestrzeni.
Co więcej, udogodnienia nie ominą kontrolera DualSense – wyłączymy lub zminimalizujemy nowoczesne funkcje pada, takie jak haptyczne wibracje czy adaptacyjne triggery.