EA ulepsza swoje gry na PS5 i Xbox Series X|S. 120 fps w Star Wars: Squadrons tylko na sprzęcie Microsoftu
Electronic Arts potwierdziło szczegóły ulepszeń swoich gier dla PlayStation 5 i Xboksów Series X|S. Gracze mogą liczyć na między innymi wyższą rozdzielczość, płynniejszą animację czy też czasami wykorzystanie specjalnych funkcji konsoli. Poznajcie szczegóły.
Electronic Arts to kolejna korporacja, która przygotowuje się na premierę nowej generacji. Producent i wydawca ma kilka wciąż rozwijanych gier oraz ostatnio świętował następne spore premiery i wszystkie pozycje w mniejszy lub większy sposób będą gotowe na premierę PlayStation 5 i Xboksów Series X|S.
EA opublikowało większą wiadomość, w której firma podkreśla, że zamierza dostosować swoje gry dla nowej generacji. Gracze mogą liczyć na:
- Apex Legends (PlayStation 5, Xbox Series X|S): gra od początku nowej generacji będzie działać w rozdzielczości 1440p. W 2021 roku firma zadba o większe ulepszenia.
- FIFA 21 (PlayStation 5, Xbox Seria X|S): szybsze wczytywanie i lepsza płynność animacji. 4 grudnia zadebiutuje wersja dla nowej generacji. PS5 będzie działać jak PS4 Pro, Xbox Series X jak Xbox One X, Xbox Series S jak Xbox One S.
- Madden NFL 21 (PlayStation 5, Xbox Seria X|S): szybsze wczytywanie i lepsza płynność animacji. 4 grudnia zadebiutuje wersja dla nowej generacji. PS5 będzie działać jak PS4 Pro, Xbox Series X jak Xbox One X, Xbox Series S jak Xbox One S.
- Need for Speed Hot Pursuit Remastered (PlayStation 5, Xbox Series X|S): PS5 będzie działać jak PS4 Pro, Xbox Series X jak Xbox One X, Xbox Series S jak Xbox One S.
- NHL 21 (PlayStation 5, Xbox Seria X|S): szybsze wczytywanie i lepsza płynność animacji. 4 grudnia zadebiutuje wersja dla nowej generacji. PS5 będzie działać jak PS4 Pro, Xbox Series X jak Xbox One X, Xbox Series S jak Xbox One S.
- The Sims 4 (PlayStation 5, Xbox Seria X|S): szybsze wczytywanie i lepsza płynność animacji.
- Star Wars: Squadrons (PlayStation 5): lepsze doświetlenie, ale gra na PS5 będzie działać w takiej samej rozdzielczości i płynności animacji jak wersja z PS4 Pro.
- Star Wars: Squadrons (Xbox Series X|S): gra otrzyma dwa tryby: lepsza rozdzielczość lub poprawiona wydajność. W tym pierwszym przypadku otrzymamy lepsze oświetlenie w 2160p/60fps na Xboksie Series X lub 1440p/60fps na Xboksie Series S. Jeśli wybierzemy drugi tryb, gra zadziała w 120 klatkach na sekundę na Xboksie Series X|S.
- UFC 4 (PlayStation 5, Xbox Series X|S): szybsze wczytywanie i lepsza płynność animacji. PS5 będzie działać jak PS4 Pro, Xbox Series X jak Xbox One X, Xbox Series S jak Xbox One S.
Najciekawiej sytuacja wygląda w przypadku Star Wars: Squadrons (przeczytajcie naszą recenzję i wrażenia z wersji VR), ponieważ jest to kolejna gra, która zadziała w 120 klatkach na sekundę na sprzęcie Microsoftu. Na PlayStation 5 nie możemy liczyć na takie ulepszenia.
Trzeba jednak przyznać, że samo zestawienie nie jest specjalnie imponujące. EA w głównej mierze wykorzystuje bazowe możliwości next-genów, ale nie oferuje przy tym wielu oczekiwanych ulepszeń.