Rocket League zadziała w 120 fps na Xbox Series X|S. Na PS5 zagramy w 60 fps
Twórcy Rocket League zapowiedzieli wykorzystanie mocy nowej generacji, ale tylko na dwóch next-genach możemy liczyć na rozgrywkę w 120 klatkach na sekundę. Studio zapowiedziało przygotowanie ulepszeń, które zostaną opublikowane jeszcze w tym roku.
Rocket League zmieniło model biznesowy i produkcja jest dostępna za darmo. Gracze chętnie zapoznali się z tytułem i deweloperzy w zeszłym miesiącu informowali o rekordowym zainteresowaniu – nie jest to oczywiście specjalnie zaskakujące, ponieważ twórcy zadbali o duże odświeżenie gry.
Psyonix nie zamierza zrezygnować ze wsparcia Rocket League i produkcja od premiery nowej generacji będzie dostępna na Xboksach Series X|S oraz PlayStation 5. Gracze jednak mogą liczyć na różną jakość rozgrywki. Od premiery next-genów tak będzie wyglądać sytuacja:
- Xbox Series X: 4K z 60 fps i HDR
- Xbox Series S: 1080p z 60 fps i HDR
- PlayStation 5: 4K (checkerboard) z 60 fps i HDR
Twórcy ujawnili jednak, że pracują także nad dodatkowymi trybami, które będą dostępne wyłącznie na konsolach Microsoftu – firma zmniejszy rozdzielczość, ale zapewni zainteresowanym rozgrywkę w 120 klatkach na sekundę:
- Xbox Series X: rozdzielczość 2688x1512 (70% z pełnego 4K) z 120 FPS i HDR (UI w 4K)
- Xbox Series S: rozdzielczość 1344x756 (70% z pełnego 1080p) z 120 FPS i HDR (UI w 1080p)
Różnica w rozdzielczości obu konsol nie jest specjalnie zaskakująca, bo jak wiadomo Xbox Series S nie został przystosowany do rozgrywki w 4K.