Devil May Cry 5: Special Edition na porównaniu PS5 i XSX. Sprzęt Microsoftu oferuje małą przewagę

Gry
2935V
Devil May Cry 5: Special Edition na porównaniu PS5 i XSX. Sprzęt Microsoftu oferuje małą przewagę
Wojciech Gruszczyk | 11.11.2020, 16:26

Najnowsza produkcja Capcomu to aktualnie jedna z najciekawszych gier dostępnych na obu konsolach nowej generacji. Japończycy oferują wsparcie ray tracingu, pozwalają wybrać tryb ze 120 klatkami na sekundę i w rezultacie jest to ciekawy przypadek do testów. Sprawdźcie opinię Digital Foundry o Devil May Cry 5: Special Edition.

Na początku tygodnia mogliście zapoznać się z moimi wrażeniami z Devil May Cry 5 Special Edition – miałem okazję zagrać w produkcję na PlayStation 5 i sprawdziłem wszystkie dostępne tryby. Jest to jednak bardzo ciekawy przypadek do głębszej analizy, ponieważ Capcom zapewnił ulepszoną wersję znanej gry, która otrzymała aż cztery tryby wyświetlania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Trzeba na pewno zaznaczyć, że w Devil May Cry 5: Special Edition nie możemy liczyć na stałe 120 klatek na sekundę, ale z własnego doświadczenia wiem, że na PS5 nie poczujecie spadków. Obniżenie płynności ze 120 do 90-80 fps jest znacznie mniej dotkliwe względem sytuacji, gdy 60 fps uderza do 30 fps.

Digital Foundry podkreśla, że chociaż w High Frame-Rate Mode obie konsole oferują około 100 fps, to w tym wypadku PlayStation 5 radzi sobie tutaj lepiej. Konsola Microsoftu osiąga lepsze wyniki w przerywnikach filmowych i niektórych fragmentach rozgrywki, ale wzrost jest jednak niewielki i ogólnie PS5 oferuje bardziej stabilną zabawę.

W Ray Tracing Performance Mode (natywne 1080p) to „Xbox Series X cieszy się bardzo małą przewagą wydajności”, ale znowu pojawiają się mniejsze fragmenty, w których PS5 radzi sobie lepiej. Mimo wszystko tryb oferuje bardzo podobną jakość rozgrywki. W Ray Tracing Quality Mode (3840x2160) ponownie niewielką przewagę osiąga Xbox Series X, a w Normal Mode (3840x2160) obie konsole przeważnie oferują 60 fps, jednak w tym wypadku urządzenie Amerykanów ma stale oferować lepszą wydajność od urządzenia Sony.

„Mając to na uwadze [możliwości sprzętowe – red.] i bazując na oprogramowaniu, które mamy, ogólna ocena jest taka, że doświadczenie pomiędzy obydwoma systemami jest w dużej mierze równoważne pod względem czystej wydajności. Xbox wydaje się mieć stałą - jeśli bardzo małą - przewagę w trzech z czterech trybów, podczas gdy jego niekonsekwencja w trybie wysokiej częstotliwości odświeżania jest co najmniej zastanawiająca.”

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-devil-may-cry-5-ps5-xbox-series-x-comparison

Komentarze (158)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper