Rocket League nie zadziała w 120 fps na PS5 przez działanie wstecznej kompatybilności
Sony zapewniło wsteczną kompatybilność PS5 z PS4, ale najwidoczniej korporacja nie przewidziała wszystkich sytuacji. Twórcy nie mogą przygotować małej łatki, by zaoferować graczom 120 klatek na sekundę, a zamiast tego muszą opracowywać cały port.
Na początku tygodnia informowaliśmy naszą społeczność o nadciągającej aktualizacji do Rocket League. Gra jeszcze w tym roku zadziała na Xboksach Series X|S w 120 klatkach na sekundę, ale nie możemy liczyć na taką płynność animacji na PS5.
Problemem nie są możliwości platformy, a działanie wstecznej kompatybilności. Niedogodności przedstawili twórcy Rocket League, którzy w tym wypadku musieliby przygotować cały port:
„W tym roku nasz zespół skupił się przede wszystkim na tym, aby przejść na model biznesowy free-2-play i zaktualizować główne funkcje, takie jak nasz system turniejowy. W związku z tym musieliśmy podjąć trudne decyzje dotyczące tego, co jeszcze możemy osiągnąć. Włączenie 120hz na Xboksach Series X|S jest możliwe dzięki małej łatce, ale 120 fps na PS5 wymaga pełnego natywnego portu ze względu na to, jak wsteczna kompatybilność została zaimplementowana na konsoli, a niestety nie było to możliwe ze względu na skupienie się na innych rzeczach.”
Jest to bardzo ciekawa wiadomość, ponieważ dotychczas deweloperzy nie prezentowali szczegółów dotyczących działania wstecznej kompatybilności na PlayStation 5. Jak wiadomo gracze mogą włączać niemal wszystkie wcześniej kupione gry z PS4, ale najwidoczniej gdy twórcy chcą zadbać o pewne ulepszenia, to muszą przygotowywać pełen port.
W przyszłości powinniśmy otrzymać więcej szczegółów dotyczących tej sytuacji.