Capcom mierzy się z gigantycznym wyciekiem danych. Nowe gry, porty, kody źródłowe i kwoty za ekskluzywność
Na początku listopada doszło do nieautoryzowanego dostępu osób trzecich do serwerów Capcomu i choć początkowo wydawało się, że pobrane dane nie zawierają wielu kluczowych informacji, sprawa nie wygląda najlepiej. Do Sieci trafiły ważne i tajne raporty, które ujawniają plany japońskiego studia na najbliższe miesiące.
4 listopada Capcom potwierdził „nieautoryzowany dostęp osób trzecich” do niektórych systemów – w tym poczty oraz serwerów plików – do którego doszło dwa dni wcześniej. Producent i wydawca gier musiał wstrzymać część swoich działań, a pomimo zapewnień o bezpieczeństwie danych klientów, udostępnione zostały wiadomości, które mogą wpłynąć na kolejne ruchy studia.
Z samego rana wszystkie pliki trafiły do Sieci, a wśród informacji pojawiają się szczegóły nowych oraz jeszcze niezapowiedzianych tytułów. Resident Evil Village ma zadebiutować w kwietniu, przed premierą zagramy w demo, a gra będzie dostępna na dwóch generacjach.
Japończycy pracują nad nowym, sieciowym Resident Evil, określanym wewnętrznie jako Project Highway/Village Online, który ma być produkcją przypominającą Battle Royale.
Capcom prawdopodobnie pracuje także nad nową kolekcją Ace Attorney dla PlayStation 4 i Nintendo Switcha, natomiast produkcja o kodowej nazwie „GUILLOTINE” zadebiutuje w lutym na hybrydowej konsoli Nintendo, a w maju na następnych urządzeniach. Projekt „Reiwa” zostanie udostępniony w maju – brakuje jednak szczegółów dotyczących docelowych platform. Capcom rozwija również Resident Evil 4 VR dla Oculusa oraz sieciową strzelankę z myślą o streamowaniu – jej kodowa nazwa to „SHIELD”.
Obecnie Monster Hunter Rise i Monster Hunter Stories 2 zostały zapowiedziane wyłącznie na Nintendo Switcha, ale wydaje się to być tylko kwestią czasu. Według zamieszczonych informacji, dwie gry zadebiutują także na komputerach osobistych. Rise w styczniu i marcu ma otrzymać dwie wersje demonstracyjne, a w październiku trafić na PC.
Capcom może planować premierę Monster Hunter Stories 2 na czerwiec (Switch i PC) – od debiutu gra otrzyma zawartość single-player, sieciową kooperację oraz PVP. Deweloperzy opracowują także płatne DLC, darmowe DLC dla wspólnej rozgrywki ze znajomymi czy też kosmetyczne mikrotransakcje.
Wśród danych pojawiły się kody źródłowe Devil May Cry 2 oraz Umbrella Chronicles. Bardzo ciekawa wydaje się natomiast adnotacja o 10 mln dolarów jakie otrzymał Capcom za wrzucenie Resident Evil 7 i Resident Evil Village na Stadię, natomiast Sony zapłaciło 5 mln dolarów za czasową wyłączność na VR w Resident Evil 7 oraz ekskluzywne DLC i demo.
Nawiązując do tematu Capcomu, sprawdźcie również spostrzeżenia Krzyśka na temat filmu „Resident Evil” oraz poznajcie zbiór informacji o Monster Hunter Rise.