Call of Duty zdetronizowane przez Assassin's Creed. Pierwszy raz od 13 lat COD nie jest na szczycie
W Wielkiej Brytanii doszło do ogromnej niespodzianki - pierwszy raz od 13 lat w premierowym tygodniu nowa część Call of Duty nie znajduje się na szczycie rankingu sprzedaży. Dane dotyczą wyłącznie fizycznej formy dystrybucji, jednak porażka Call of Duty: Black Ops Cold War i tak jest niemałym zaskoczeniem.
W zeszłym tygodniu, oprócz premiery nowych konsol Microsoftu, na europejskim rynku debiutowało wiele głośno zapowiadanych gier, takich jak Assassin's Creed: Valhalla, Call of Duty: Black Ops Cold War, a także ekskluzywne pozycje Sony – Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls czy też Sackboy: Wielka Przygoda.
Mimo iż GfK przedstawia dane dotyczące wyłącznie fizycznej dystrybucji, pierwsze miejsce dla Assassin's Creed Valhalla stanowi spore zaskoczenie. Od 13 lat w swoim premierowym tygodniu, to seria Call of Duty plasowała się na pierwszym miejscu w brytyjskim rankingu sprzedaży.
Tymczasem tytuł Ubisoftu zaliczył dwukrotnie większą sprzedaż od swojego poprzednika – tak prezentuje się sprzedaż z uwzględnieniem poszczególnych platform: 42% PS4, 40% Xboksy (w zestawieniu ujęte wszystkie razem), 18% PS5. Call of Duty: Black Ops Cold War zanotował natomiast o 64% gorszy start od Call of Duty: Modern Warfare (39% PS4, 34% XOne, 17% PS5 i 9% XSX|S). Co ciekawe, sympatycy marki już teraz sięgali po wiele pudełek z wersją na PlayStation 5, podczas gdy na debiut konsoli w Wielkiej Brytanii trzeba jeszcze poczekać.
Activision już wydało oświadczenie potwierdzające rekordowy wynik w dniu premiery w cyfrowej dystrybucji, ale zazwyczaj wydawca radził sobie znakomicie na wszystkich frontach c także w przypadku fizycznej sprzedaży.
Trzecią lokatę zajął Spider-Man: Miles Morales, który w fizycznej dystrybucji cieszył się o 56% gorszym wynikiem od oryginału z 2018 roku. Warto jednak podkreślić, że gracze znacznie chętniej sięgali po wersję na PS5 (71%). Pozostałe gry debiutujące wyłącznie na jednej konsoli (PS5) znalazły się na następujących miejscach: Demon's Souls (6), Sackboy: Wielka Przygoda (13) oraz Godfall (16) – choć trzeba pamiętać, że PlayStation 5 wciąż nie zadebiutowało w Europie.
Zestawienie najchętniej kupowanych gier w UK (tydzień kończący się 14 listopada):
- Assassin's Creed Valhalla (nowość)
- Call of Duty: Black Ops Cold War (nowość)
- Marvel's Spider-Man: Miles Morales (nowość)
- FIFA 21 (1 - miejsce w poprzednim tygodniu)
- Animal Crossing: New Horizons (2)
- Demon's Souls (nowość)
- Super Mario 3D All-Stars (6)
- Mario Kart 8: Deluxe (3)
- Minecraft (Switch) (5)
- Watch Dogs: Legion (4)